این بیانگر وجود نقص ذهنی بزرگی در آمریکا است

انتقاد اردوغان از تشویق نتانیاهو در کنگره آمریکا

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه با انتقاد از تشویق بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا گفت: وقتی می‌بینیم کسانی در کنگره، قاتل ۴۰ هزار فرد بی‌گناه را تشویق می‌کنند، تنها برای انسانیت نگران نیستیم بلکه برای آینده خود نیز نگران هستیم.

کد خبر: ۱۶۹۴۰۱
۱۱:۳۲ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: رئیس‌جمهور ترکیه بار دیگر سخنرانی نخست‌وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا را مورد انتقاد قرار داد و گفت به نیابت از انسانیت از این سخنرانی احساس شرم می‌کند.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه روز شنبه طی سخنانی اظهار داشت: چند روز قبل شاهد آن صحنه‌های شرم‌آور در مجلس نمایندگان آمریکا بودیم و صادقانه بگویم که ما به نمایندگی از بشریت از آنچه که در آنجا دیدیم احساس شرمندگی کردیم.

به نوشته روزنامه رای الیوم، اردوغان گفت: پهن کردن فرش قرمز برای فردی مثل بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کف زدن برای دروغ‌های او بیانگر وجود نقص ذهنی بزرگی در آمریکا است.

او عنوان داشت: وقتی می‌بینیم کسانی در کنگره، قاتل ۴۰ هزار فرد بی‌گناه را تشویق می‌کنند، تنها برای انسانیت نگران نیستیم بلکه برای آینده خود نیز نگران هستیم.

اردوغان افزود: چه کسی تضمین می‌کند کسانی که امروز غزه را ویران کردند در آینده چشمان کثیف خود را به سمت آناتولی نگردانند.

وی گفت ترکیه از ۷ اکتبر با ایستادگی در برابر ظلم، وجدان بشریت بود و ما برای یاری برادران خود در غزه بدون توجه به آنچه دیگران می‌گویند اقدام کردیم. ما کشوری هستیم که بیشترین کمک‌ها را به نوار غزه ارسال کردیم. همچنین کشتار‌هایی را که رژیم صهیونیستی مرتکب می‌شود در همه محافل بین‌المللی مطرح و محکوم کردیم.

اردوغان خاطر نشان کرد، برخی احزاب سیاسی ترکیه می‌گویند دولت باید «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را به ترکیه دعوت کند و از او بخواهد در پارلمان صحبت کند. چه کسی گفته است که ما او را دعوت نکردیم. عباس به رغم دعوت ما نیامد و اول باید به شکل جداگانه از ما معذرت خواهی کند.

او گفت ما از عباس دعوت کردیم، اما او نیامد و ما منتظر هستیم که ببینیم آیا او خواهد آمد یا نه. چه بیاید و چه نیاید ما آنچه را که لازم است گفته شود به نام ملت فلسطین و برادران فلسطینی خود در همه نشست‌ها و دیدار‌ها می‌گوییم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: