گزارش وزیر کشور از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری

احمد وحیدی، وزیر کشور در مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور، گزارشی از روند برگزاری دور اول و دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ارایه کرد.

کد خبر: ۱۶۹۳۹۷
۱۰:۲۳ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: وزیر کشور از روند برگزاری دور اول و دوم انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم گزارش داد.

احمد وحیدی، وزیر کشور صبح امروز در مراسم تنفیذ و اعطای حکم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران و آغاز به‌کار رسمی مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب، اظهار کرد: از دستاورد‌های مردم سالاری دینی، آزادی سیاسی و حضور مردم در صحنه‌های تعیین سرنوشت خود است که در ۴۴ انتخابات به منصه ظهور رسیده است.

وی ادامه داد: دوره زمانی ۳۵ روزه برگزاری انتخابات متاثر از فضای شهادت رئیس جمهور آیت الله رئیسی و همراهانش بود. شهید رئیسی تراز و نصاب جدیدی برای تصدی مسئولیت در نظام ایجاد کرد.

وزیر کشور بیان کرد: دولت سیزدهم و وزارت کشور توانست بر اساس سیاست‌های ملی انتخابات و خطوط راهبردی مدنظر رهبری یعنی سلامت، مشارکت، رقابت، امنیت و با بی طرفی و امانتداری فرایند انتخابات را اجرا کند.

وحیدی درباره روند اجرای انتخابات ریاست جمهوی خاطرنشان کرد: جلسات سران قوا برای تدبیر کلان امور انتخابات برگزار شد. ستاد انتخابات، کمیته‌ها و ستاد امنیت و ستاد‌های انتخابات در استان‌ها تشکیل شد. هیات اجرایی مرکزی تشکیل شد و تصمیمات لازم را برای اجرای انتخابات اتخاذ کرد. ۱۳۰۰ هیات اجرایی در سراسر کشور و خارج از کشور تشکیل شد. از ۸۰ نفر در وزارت کشور برای انتخابات ثبت نام شد که ۶ نفر را شورای نگهبان تایید کرد.

وی ادامه داد: کمیسیون بررسی تبلیغات تشکیل شد و ۳۵ ساعت برای هر نامزد در نظر گرفته شد. انتخابات در روز‌های ۸ و ۱۵ تیر در بیش از ۵۸ هزار شعبه برگزار شد. ۶۰۰ هزار نفر عوامل این شعب بودند. زمینه حضور برای ایرانیان خارج از کشور فراهم شد و در ۹۸ کشور انتخابات برگزار شد. انتخابات در آرامش و امنیت برگزار شد و ۲۴۰ هزار نفر از فراجا و بسیج از امنیت انتخابات حفاظت کردند.

ادامه دارد ..

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: