۱۸ نفر جان خود را از دست دادند

سقوط هواپیمای نپالی؛ فقط خلبان زنده ماند

درپی سقوط هواپیما در نپال، تیج بهادور بودیال، سخنگوی فرودگاه بین‌المللی تریبهوان در کاتماندو، اعلام کرد که تنها خلبان زنده مانده و در بیمارستان تحت درمان است.

کد خبر: ۱۶۹۲۴۲
۱۸:۲۵ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: در پی سقوط هواپیمای مسافربری شرکت «ساوریا» در نپال، ۱۸ نفر جان خود را از دست دادند. این هواپیما هنگام بلند شدن از فرودگاه کاتماندو، پایتخت نپال، دچار آتش‌سوزی شد و سقوط کرد.

منحرف شدن هواپیما به سمت راست

مسئولان نپالی اعلام کردند که هواپیما با دو خدمه و ۱۷ تکنسین، در حال حرکت به سمت فرودگاه جدید شهر پوکارا برای انجام تعمیرات دوره‌ای بود. به گفته اداره هواپیمایی کشوری نپال، هواپیما کمی بعد از بلند شدن به سمت راست منحرف شد و در قسمت شرقی باند سقوط کرد.

شرکت ساوریا تایید کرد که ۱۸ نفر حاضر در هواپیما نپالی بودند و تنها یک مهندس اهل یمن در میان مسافران حضور داشت. تیج بهادور بودیال، سخنگوی فرودگاه بین‌المللی تریبهوان در کاتماندو، اعلام کرد که تنها خلبان زنده مانده و در بیمارستان تحت درمان است.

دلایل سقوط هواپیما

بر اساس گزارش ارتش نپال، هواپیما حدود ساعت ۱۱:۱۵ به وقت محلی (۵:۳۰ به وقت گرینویچ) سقوط کرده است. تیم واکنش سریع ارتش نپال در عملیات نجات شرکت کرده و عکس‌هایی از محل حادثه منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد بدنه هواپیما شکسته و در حال سوختن است.

وب‌سایت خطوط هوایی ساوریا اعلام کرد که این شرکت تنها از هواپیما‌های مدل «بمباردیه سی آر جی ۲۰۰» ساخت کانادا استفاده می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: