سردار رادان اعلام کرد

پلیس در مرز گذرنامه اربعین صادر نمی‌کند

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور گفت: پلیس به هیچ عنوان در مرز گذرنامه برای کسی صادر نخواهد کرد در نتیجه کسانی که قصد زیارت اربعین دارند باید قبل از مراجعه به مرز گذرنامه تهیه کنند.

کد خبر: ۱۶۹۲۴۰
۱۸:۰۳ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: فرمانده کل انتظامی کشور در مرز شلمچه گفت: پلیس به هیچ عنوان در مرز گذرنامه برای کسی صادر نخواهد کرد در نتیجه کسانی که قصد زیارت اربعین دارند باید قبل از مراجعه به مرز گذرنامه تهیه کنند.

سردار احمدرضا رادان امروز (۳ مردادماه) در حاشیه بازدید از مرز شلمچه گفت: در ادامه بازدید از مرز‌های هفتگانه که قرار است برای اربعین زائران حضرت اباعبدالله از این مسیر‌ها به زیارت بروند امروز بعد از بازدید از مرز مهران وارد مرز شلمچه شدیم.

وی افزود: بحمدلله اقداماتی که همکاران من در مرزبانی و انتظامی باید انجام می‌دادند تقریباً می‌توان گفت همه اقدامات به پایان رسیده و در چهار موضوع امنیت از مرکز تا به مرز‌های هفتگانه، تسهیل در شدآمدی و کنترل آن برای کاهش حوادث رانندگی، گذرنامه و روابط دیپلماتیک آماده خدمت به زائران هستیم.

فرمانده کل انتظامی کشور ادامه داد: روزانه نزدیک به ۶۰ هزار نفر در اپلیکیشن پلیس من برای گذرنامه زیارتی در حال ثبت نام هستند که پس از آماده شدن به منزل آنان پست خواهد شد.

وی با تاکید بر این که مردم دریافت گذرنامه را به روز‌های آخر موکول نکنند و از هم اکنون باید در این خصوص اقدام کنند، بیان کرد: در روابط دیپلماتیک و بین الملل بحمدلله امروز در بالاترین سطح ارتباطی با برادران کشور عراق هستیم.

سردار رادان گفت: از حیث انتظامی، مرزبانی، راهنمایی و رانندگی و سایر اموراتی که مربوط به پلیس است، همه موضوعات آماده هستند تا ان‌شالله بتوانیم در خدمت زائران عزیز باشیم.

وی در حوزه اتباع خارجه بیان کرد: اتباع خارجه باید از کشور‌های خودشان ویزا تهیه و سپس سفر زیارتی خود را شروع کنند و اتباع خارجه که به صورت مجاز در ایران زندگی می‌کنند در طرح خادم قرار می‌گیرند.

وی افزود: در حال رایزنی آخرین توافق با برادران کشور عراق در خصوص اتباع خارجه هستیم، ولی آن چیزی که مشخص است به احتمال زیاد اتباع صرفاً از یکی از مرز‌ها باید عبور کنند که آن را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

سردار رادان در پایان تصریح کرد: گذرنامه زیارتی و دایم حتما باید از مبدا تهیه شود و پلیس به هیچ عنوان در مرز گذرنامه برای کسی صادر نخواهد کرد در نتیجه کسانی که قصد زیارت اربعین دارند باید قبل از مراجعه به مرز گذرنامه تهیه کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: