حسن امین: تصدی‌گری دولت‌ها در عرصه فرهنگ رویکرد بسیار زیانباری و کم نتیجه ایی است

در طول روز‌های اخیر برخی از نهاد‌های مدنی و سیاسی کوشش کرد،  فهرستی از کابینه دکتر پزشکیان را به افکار عمومی و نزدیکان رئیس جمهور معرفی کند.

کد خبر: ۱۶۹۲۱۲
۱۱:۲۱ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

 

دیدارنیوز: حسن امین، نامزد پیشنهادی وزارت ارشاد از سوی سازمان نخبگان است، از سوی دیگر در طول روز‌های اخیر برخی از نهاد‌های مدنی و سیاسی کوشش کردند،  فهرستی از کابینه دکتر پزشکیان را به افکار عمومی و نزدیکان رئیس جمهور معرفی کنند.

مسعود پزشکیان در طول رقابت انتخاباتی، همواره بر اهمیت متخصص بودن دولت آینده وبهره مندی از دیدگاه کارشناسی تاکید داشت و حتی این معیار مهم را به منزله سرلوحه دولت چهاردهم خوانده است. در واقع اگر دیدگاه صادقانه دکتر پزشکیان را در مورد دولت چهاردهم باور کنیم، ترکیب کابینه آینده با مشارکت مسلط نخبگان و متخصصان شکل خواهد گرفت و دولت چهاردهم، جمعی از شایسته سالاران جامعه نخبگی در ایران خواهد شد.

در همین چارچوب سازمان مردم نهاد نخبگان ایران، فهرستی از چهره‌های مطرح علمی را برای تصدی دولت آینده معرفی کرده است و نام چندین نخبه برجسته مانند پروفسور حسن امین و دکتر ابوالفتح امی و دکتر صالحی و.. در آن می‌درخشد.

حسن امین که در فهرست سازمان مردم نهاد نخبگان ایران با عنوان وزیر ارشاد معرفی شده است در گفتگوی اختصاص با خبرنگار ما چالش‌ها و دغدغه‌های فرهنگی کشور را چند وجهی توصیف کرد و چند راه حل برای برون رفت از این چالش ها، ارایه داد.آنچه می خوانید واکنش او به اعلام فهرست سازمان نخبگان ایران و مسائل پیش روی دولت پزشکیان است.

امین در مورد فهرست پیشنهادی سازمان نخبگان ایران درباره شرایط فرهنگی کنونی و نقش دولت چهاردهم گفت: در طول سال‌های گذشته بنابر دلایل زیادی شرایط فرهنگی ایران دستخوش بحران شده است و متاسفانه مدیریت فرهنگی کلان، بجای حل بحران‌های ژرف و مزمن ایجاد شده در حوزه‌های فرهنگ عمومی و نهاد وابسته به اهالی هنر و انتشارات و مطبوعات، بیشتر به فعالیت‌های سطحی و فرمالیستی دلخوش کرده بود و همین سیاست‌های ناصواب به کم اثر شدن سیاست‌های فرهنگی دامن زده است.

او خاطر نشان کرد: مقوله فرهنگ و فرهنگ سازی به سیاست گذاری کلان و پیش نیاز‌های زیادی نیاز دارد که در دولت‌های گذشته به آن پرداخته نشده است و همین عامل باعث شده است شکاف بین مردم و سیاست‌های رسمی دولت‌ها، بیشتر از همیشه نمایان شود.

او با اشاره نقش نهادی مدنی در فرهنگ سازی گفت: تصدی گری دولت‌ها در عرصه فرهنگ رویکرد بسیار زیانباری وکم نتیجه ایی است. در واقع تجربه تصدی گری و دخالت مستقیم حکومت در فرهنگ آنقدر مخرب بوده است که با وجود ده‌ها سازمان فرهنگی دولتی در کشور، هیچکدام از این نهاد‌ها شبه فرهنگی، نسبت به کارنامه خود پاسخگو نیستند و معمولا پیامد‌های منفی شامل بی اعتمادی و نارضایتی عمومی مردم از سیاست‌های شکست خورده دولت‌ها را بر دوش دیگران می‌اندازند و این سیکل معیوب باید در دولت پزشکیان متوقف شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: