خداحافظ رفیق

«سعید راد» روی دست هنرمندان تشییع شد +ویدیو

سعید راد، بازیگر سینمای ایران برای آخرین بار با سینماگران، دوستان و دوستدارانش در خانه سینما شماره ۲ خداحافظی کرد و رهسپار خانه ابدی‌اش شد.

کد خبر: ۱۶۹۲۰۵
۱۰:۰۷ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: سعید راد اول مردادماه در آستانه ۸۰ سالگی درگذشت. در حالی که نگاه راد دختر او در گفت‌وگویی اعلام کرد که برای پدرش دعا کنند و از وخامت اوضاع جسمانی بازیگر فراموش‌نشدنی سینمای ایران گفت.

این بازیگر پیشکسوت شهریور سال گذشته در منزل و به‌دنبال یک زمین‌خوردگی دچار مصدومیت شده بود و پس از مراجعه به بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گرفت. بعد از بیمارستان مرخص شد و در منزل استراحت می‌کرد و بعد از یک ماه توانست با واکر راه برود.

روند بهبودی او ادامه داشت تا اینکه مجدداً مشکل گذشته به‌دلیل اینکه پروتز مورد استفاده به‌خوبی در کمرش قرار نگرفت و بعد از مراجعه به بیمارستان عمل جراحی انجام شد، مدت هشت هفته فیزیوتراپی مداوم انجام می‌شد، اما متأسفانه علی‌رغم فیزیوتراپی‌ها دیگر سعید راد توانایی راه‌رفتن پیدا نکرد.

به‌مرور از اواخر سال گذشته مشکلات دیگری همچون عفونت ریه و مثانه نیز به مشکلات راه‌رفتن او اضافه شد و علی‌رغم مخالفت خانواده، با رضایت خودش مورد عمل جراحی قرار گرفت، اما متأسفانه عمل موفقیت‌آمیز نبود.

نهایتاً سعید راد تنها سه ماه مانده به آغاز هشتادسالگی‌اش درگذشت.

کار‌های بعد از انقلاب این بازیگر پیشکسوت، جملگی دفاع‌مقدسی و ارزشی‌اند. از «مرز» با داود رشیدی تا «عقاب‌ها» «دوئل»، «گیرنده»، «چ» و «پایان خدمت» و در تلویزیون هم فقط سه کار در کارنامه‌اش دارد؛ یکی «در چشم باد» مسعود جعفری‌جوزانی و یکی هم «سرزمین کهن» کمال تبریزی؛ اما «ترور خاموش» مسیر تازه فعالیت حرفه‌ای سعید راد است؛ هم به‌دلیل نقشی متفاوت و هم به‌خاطر حضور شبانه‌اش روی آنتن تلویزیون.

سعید راد از جمله بازیگرانی است که خیلی دیر وارد تلویزیون شد؛ برخی ترجیح‌شان این است که صرفاً در سینما بمانند، اما برای راد شرایط به‌گونه‌ای دیگر بود؛ خودش دلیل این اتفاق را فیلمنامه مناسب و دغدغه‌ای که به‌دنبالش در فیلمنامه‌های تلویزیون می‌گردد، می‌داند؛ این اتفاق و دغدغه در «ترور خاموش» برای او فراهم شد؛ چون با چشم خودش ددمنشی‌های مواد مخدر با انسان‌ها را دیده و همیشه دوست داشته است فریاد بزند که «این ستاد مبارزه با مواد مخدر را در خانواده‌ها شکل دهید، وگرنه باید منتظر ترور‌های خاموش باشیم».

بازیگری است که تا سال‌ها سمت سریال‌های تلویزیونی نرفت؛ این طلسم با «در چشم باد» توسط مسعود جعفری جوزانی شکسته شد. او سومین بازیگری است که نقش "رضاشاه" را بازی کرده و به رغم کوتاه بودن نقش، در حافظه‌ها باقی مانده است. بعد از «در چشم باد» سعید راد باز هم سریال بازی کرد؛ این بار "دکتر سعید صفایی" را برگزید و تجربه‌ای جدید به تجربیات پیشین خود اضافه کرد. دکتر صفایی یک مأمور امنیتی است که تدریس می‌کند، همسرش را به خاطر این حرفه از دست داده، مواظب دخترش است و... آنچه بازی "راد" را واجد تحسین کرده فاصله گذاری‌های دقیق بین موقعیت‌های مختلف شخصیت است.

حالا پیکرِ او روی دستان هنرمندان و دوستدارانش قرار گرفته تا برای آخرین بار در خانه سینما شماره ۲ با او وداع و رهسپار خانه ابدی شود.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: