کنعانی مقدم مطرح کرد

پزشکیان بر اساس شاخصه‌های رهبری چینش دولت را انجام دهد

حسین کنعانی مقدم، دبیرکل حزب سبز ایران گفت: مسعود پزشکیان بر اساس شاخصه‌های رهبری چینش دولت را انجام دهد.

کد خبر: ۱۶۹۲۰۲
۰۹:۴۸ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: دبیرکل حزب سبز ایران گفت: صحبت‌هایی که مقام معظم رهبری داشتند، فرمان بود؛ توصیه نبود. شاید در افکار عمومی یک نوع توصیه و ارشاد باشد، ولی به نظر من فرمانی درباره وحدت و انسجام بود.

حسین کنعانی مقدم، دبیرکل حزب سبز ایران در گفتگو باایلنا، با اشاره به فرمایشات رهبر در دیدار نمایندگان مجلس، اظهار کرد: پیام صحبت‌های رهبری دو بخش داشت یکی بشارت و دیگری انزار بود؛ به عبارتی (بَشیرًا وَنَذیرًا). بشارت بر این بود که امیدوار بودند دولت بتواند بر مشکلات فائق بیاید و امید ایجاد کند و مسیری را پیش گیرد که بتواند مشکلات کشور را حل کند. همچنین به مجلس شورای اسلامی این بشارت را دادند که مجلس بتواند با همکاری دولت موانع را برطرف و مشکلات را حل کند. انذار از این جهت بود که ایشان شاخص‌هایی را در رابطه با کارگزاران دولت مطرح کردند که البته بعضی از آن‌ها ایجابی و برخی دیگر سلبی بود.

پزشکیان بر اساس شاخصه‌های رهبری چینش دولت را انجام دهد

وی افزود: ایجابی از این جهت که این کارگزاران باید این صفات را داشته باشند و سلبی از این جهت که این صفات را نباید داشته باشند. این موارد باید مورد توجه آقای پزشکیان قرار گیرد و بر اساس شاخصه‌هایی که حضرت آقا گفتند، چینش دولت انجام شود و تحت تاثیر شبهاتی که بعضی‌ها ایجاد می‌کنند، قرار نگیرد. به نظر می‌رسد که این بشارت و انذار هم برگرفته از تعالیم عالی اسلام و قران کریم است که خداوند بشیرا و نذیرا است. خداوند پیامبر و اهل ایمان را به بشارت و انذار دادن دعوت می‌کند. در دولت‌های قبل هم به جهت هدایت جامعه به سمت خیر و صلاح‌دید مقام معظم رهبری بنا بر حمایت از دولت‌ها بود. باتوجه به نقد‌هایی هم که ایشان نسبت به عملکرد آن‌ها داشتند، تلاش می‌کنند همواره دولت‌ها تقویت شود.

هشت توصیه رهبری در دو بخش ایجابی و سلبی بود

کنعانی مقدم با اشاره به صحبت‌های رهبر انقلاب که فرموند موفقیت دولت، موفقیت نظام است، گفت: رهبری کمک می‌کنند تا دولت آینده در این مسیر موفق شود. هشت توصیه رهبری به دولت دو بخش دارد. یکی از آن مسائل ایجابی است که فرمودند کارگزاران باید این صفت‌ها را داشته باشند و یک‌سری موارد هم سلبی است که نباید داشته باشند. مقام معظم رهبری خط‌کش بسیار خوبی را در اختیار رییس جمهور و مجلس قرار دادند که بتوانند با این شاخص‌ها وزرای آینده را محک بزنند. همچنین راه را باز کردند برای اینکه هم مجلس و هم دولت با هماهنگی هم کسانی را انتخاب کنند، که هم پوشانی بیشتری با این شاخص‌ها داشته باشند.

رهبری فرمان به تعامل میان دولت و مجلس دادند

وی با بیان اینکه رهبری بر تعامل سازنده میان مجلس و دولت تاکید کردند، گفت: صحبت‌هایی که مقام معظم رهبری داشتند، فرمان بود؛ توصیه نبود. شاید در افکار عمومی یک نوع توصیه و ارشاد باشد، ولی به نظر من فرمانی بود درباره وحدت، انسجام، یکپارچگی، یک‌صدا شدن در مقابل دشمنان و مراقبت‌کردن از اینکه دشمن از اختلافات و رقابت‌های آشکار و پنهان با دولت، استفاده نکند که به مجلس، دولت و دیگر قوا و شخصیت‌ها مربوط می‌شود. هم قوه مقننه و هم قوه مجریه و حتی قوه قضاییه که درگیر توطئه‌های دشمن هستند باید در ایجاد اختلاف مراقبت کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: