نگرانی یک مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی

احتمال شیوع بیماری‌های همه‌گیر در غزه

یک مقام ارشد سازمان بهداشت جهانی، روز سه‌شنبه دوم مردادماه از احتمال شیوع بیماری‌های همه‌گیر در غزه پس از کشف ویروس فلج اطفال در فاضلاب، ابراز نگرانی کرد.

کد خبر: ۱۶۹۱۸۰
۱۸:۰۶ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: سازمان بهداشت جهانی از احتمال شیوع بیماری‌های همه‌گیر در غزه ابراز نگرانی کرد.

ایادیل ساپاربکوف، رئیس تیم سازمان بهداشت جهانی که در زمینه فوریت‌های بهداشتی در سرزمین‌های فلسطینی فعالیت می‌کند، گفت: «شمار افرادی که ممکن است برای دریافت مراقبت‌های پزشکی، مجبور به تخلیه نوار غزه شوند، به حدود ۱۴ هزار نفر رسیده است.»

بیش از ۳۹ هزار کشته در غزه

این در حالی است که وزارت بهداشت نوار غزه سه‌شنبه اعلام کرد که خسارات جانی جنگ اسرائیل و حماس که وارد دهمین ماه خود شده، به دست کم ۳۹۰۹۰ قربانی رسیده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته تا صبح سه‌شنبه، ۸۴ کشته در میان افرادی که به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند، شمارش شده است.

بر اساس آمار وزارت بهداشت غزه، شمار زخمی‌ها از ۷ اکثبر گذشته تا کنون به ۹۰۱۴۷ نفر رسیده است.

غزه از وضعیت بسیار دشوار انسانی ناشی از محاصره اسرائیل رنج می‌برد که باعث شده، محیط مناسب برای انواع همه‌گیری‌ها به دلیل کمبود مواد غذایی، دارو و آلودگی آب ایجاد شود.

عملیات متمرکز نظامی

از سویی ارتش اسرائیل در بیانیه پیشین خود مدعی شد که عوامل مسلح حماس، هدف حملات جنگنده‌ها و تانک‌هایش قرار گرفته و کشته شدند.

در همین بیانیه آمده است که بیش از ۳۰ زیرساخت نظامی در خان یونس بمباران شده و جنگنده‌های اسرائیلی، زاغه‌های سلاح، مراکز نظارت، کریدور‌های زیر زمینی و تاسیسات مورد استفاده عوامل حماس را هدف حملات خود قرار دادند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: