رئیس شورای شهر تهران می‌گوید باید دست مسلمانان و مبارزان یمنی را بوسید

چمران: برخی مواقع از حد اخلاق خارج می‌شویم

مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران در انتقاد به برخی مسوولان گفت: ما گاها و در برخی مواقع از حد اخلاق خارج می‌شویم و این دور از انتظار مردم است.

کد خبر: ۱۶۹۱۶۸
۱۳:۳۷ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: رییس شورای شهر تهران گفت: حمله اسرائیل در مقابل موفقیت نظامی و تاکتیکی ارتش یمن تنها یک شوخی است.

مهدی چمران در دویست و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع حرم و شهید جمهور و همراهان وی، با اشاره به دیدار اخیر رئیس و نمایندگان مجلس دوازدهم با رهبر انقلاب اسلامی برخی از فراز‌ها و توصیه‌های مهم ایشان را برشمرد و گفت: همه موضوعات مورد نظر ایشان تنها برای دستگاهی همچون قوه مقننه نیست؛ بلکه باید اهم این فرمایشات در عملکرد همه مسئولان کشور دیده شود.

وی در انتقادی به برخی از مسئولان با بیان اینکه ما گاهاً و در برخی مواقع از حد اخلاق خارج می‌شویم و این دور از انتظار مردم است، افزود: قطعاً خواست مردم از نمایندگان رفتاری پخته‌تر و کارآمدتر است. همچنین به همه مسئولان کشور و آحاد نمایندگان مردم در مجلس، شورا و ... تأکید می‌شود که بیانات، توصیه‌ها و رهنمود‌های مقام معظم رهبری که به عنوان یک اصل از منشور عملیاتی به حساب می‌آید تنها برای نمایندگان مجلس نیست؛ بلکه این منشور باید سرلوحه کار‌ها و رفتار‌های همه ما باشد و در همین چارچوب‌ها باید حرکت کنند تا شاهد شکوفایی و موفقیت‌های روزافزون کشور درآوردگاه‌های مختلف چه داخلی و چه بین المللی باشیم.

رئیس شورای شهر تهران با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب در فراز‌هایی به موضوع مهمی، چون انتظار مردم از مسئولان، تأکیداتی داشتند، گفت: مردمی که از گفتگو‌های بیهوده سیاسی، به ویژه در رسانه‌ها و فضای مجازی خسته شده‌اند؛ تنها انتظارشان کار و خدمت شبانه روزی مسئولان کشور است و همین خدمت می‌تواند عامل موفقیت شود.

چمران افزود: پیرو رهبری بودن و گوش به فرمان وی بودن تنها به گفتار نیست؛ بلکه بیش از آن به کردار است. در موضوعات مهم، به موقع عمل کردن و به موقع وارد صحنه شدن تا چه میزان اولویت است؟ پس این کردار ماست که اثبات می‌کند آیا ما در مسیر درست قرار داریم یا خیر؟ چراکه معلوم نیست در آینده چه خواهد شد.

وی در ادامه ضمن آرزوی پیروزی ملت فلسطین و یمن بر رژیم منحوسی، چون اسرائیل، ضمن محکوم کردن تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی در مقابل عملیات بزرگ یمن ذدر سرزمین‌های اشغالی و انهدام پایگاه‌های مهم این رژیم، عنوان کرد: حمله اسرائیل در مقابل موفقیت نظامی و تاکتیکی ارتش یمن تنها یک شوخی بوده است. باید دست مسلمانان و مبارزان یمنی را بوسید که در کمال شجاعت و در مسیر خود که بازداشتن ادامه جنایات اسرائیل در فلسطین است؛ بر عهد خود استوارند. امیدواریم هرچه زودتر ملت فلسطین و مردم غزه از این جنگ رهایی یافته و به پیروزی نهایی دست پیدا کنند.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه سخنان خود در صحن شورا به بازدید نمایندگان مجلس از پروژه‌های مهم شهر تهران اشاره کرد و افزود: اگر زودتر اطلاع رسانی می‌شد تعداد بیشتری از نمایندگان استان در این بازدید حضور پیدا می‌کردند، پروژه‌هایی از جمله امتداد پروژه یادگار امام، آزادراه شهید شوشتری، یاور شهر و ساختمان بلدیه و چند پروژه دیگر از چندین پروژه‌هایی بود که مورد بازدید نمایندگان مجلس قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان از این برنامه بسیار رضایت داشتند و از اقدامات شورای شهر تهران تقدیر کردند، گفت: سال‌ها شاهد این بودیم برخی پروژه‌ها به تعطیلی کشیده شده و کارگاه‌های آن‌ها جمع شده بود و گفته بودند اجرای آن‌ها فایده ندارد که خوشبختانه به همت شورای ششم در این دوره راه افتاد و حالا مردم به راحتی نتایج مثبت آن را لمس می‌کنند و امیدواریم با همفکری متحدانه بتوانیم وظایف خود را بخوبی به پایان برسانیم تا پرچم افتخاری برای شورای ششم بوجود بیاید.

چمران در پایان افزود: هریک از این پروژه‌ها در قیاس با پروژه‌های دیگر قطعا دارای اهمیت فراوان هستند؛ اما متأسفانه اقدام تبلیغاتی چندانی در مورد این پروژه‌ها صورت نگرفته است؛ ما معتقدیم کار باید برای خدا باشد؛ اما قطعاً بازگو کردن آن برای اطلاع مردم ضروری است؛ باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا پروژه‌ها به نتیجه برسد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه درگذشت هنرمند فقید سعید راد را تسلیت گفت و افزود: بنده در فیلم «چ» با ایشان همکاری داشتم و یاد و خاطره ایشان را گرامی می‌دارم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: