نتانیاهو: ممکن است توافق برای تبادل اسرا نزدیک باشد

بنیامین نتانیاهو در جریان سفرش به واشنگتن به خانواده‌های اسرا وعده داده است که توافق آزادی بستگان آن‌ها ممکن است نزدیک باشد.

کد خبر: ۱۶۹۱۶۶
۱۳:۱۴ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر تحت فشار اسرائیل در سفر به واشنگتن گفت: ممکن است توافق برای تبادل گروگان‌های غزه نزدیک باشد.

دفتر نخست‌وزیری اسرائیل روز سه‌شنبه اعلام کرد بنیامین نتانیاهو در واشنگتن به خانواده‌های گروگان‌های حماس وعده داده است که توافق آزادی عزیزان آن‌ها ممکن است نزدیک باشد. نخست‌وزیر اسرائیل روز دوشنبه گفت که «شرایط بدون شک در حال بهبود است و این نشانه خوبی است.»

انتظار می‌رود که بنیامین نتانیاهو در چند روز آینده پس از سخنرانی در کنگره با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دیدار کند.

روبی چن، پدر یک شهروند و سرباز دوتابعیتی آمریکایی-اسرائیلی که جسد او هم اکنون در غزه نگهداری می‌شود، یکی از اعضای خانواده‌هایی بود که با نتانیاهو ملاقات کرد. چن به رادیو ارتش اسرائیل گفت که تا زمانی که نتایج ملموس‌تری حاصل نشود، نمی‌تواند سخنان او را باور کند.

تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه که در ابتدا توسط جو بایدن در ماه مه مطرح و بعدا با میانجیگری مصر و قطر پیگیری شد، در ماه گذشته پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. روز جمعه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، گفت که مذاکره کنندگان «به سمت خط هدف پیش می‌روند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: