ادامه دیدارهای وزیران دولت سیزدهم با پزشکیان

در ادامه دیدار‌های مقامات مسئول با مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب، وزرای اقتصاد، بهداشت، فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش دولت سیزدهم و روسای سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی به صورت جداگانه با وی دیدار کردند.

کد خبر: ۱۶۹۱۴۳
۱۰:۰۲ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: در ادامه دیدار‌های مقامات مسئول با رئیس‌جمهور منتخب وزرای اقتصاد بهداشت، فرهنگ، آموزش و پرورش و روسای سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی هم به صورت جداگانه با وی دیدار و گزارشی از حوزه تحت مسئولیت خود ارائه کردند.

در این دیدار‌ها بهرام عین اللهی، محمد مهدی اسماعیلی و رضا مراد صحرایی ضمن عرض تبریک به مسعود پزشکیان برای پیروزی در انتخابات اخیر ریاست جمهوری برای وی و دولت چهاردهم آرزوی موفقیت کردند.

وزرای مربوطه همچنین به ارائه گزارشی از عملکرد خود در وزراتخانه‌های بهداشت و درمان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش پرداختند.

رئیس بانک مرکزی: دکتر پزشکیان سوالاتی را مطرح کردند و قرار است جلسات دیگری با تیم اقتصادی ایشان برگزار شود

محمدرضا فرزین رئیس بانک مرکزی، پس از دیدار با مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب، گفت: در این جلسه تلاش کردم وضعیت بانک مرکزی، وضعیت ارزی، پولی و بانکی را خدمت آقای دکتر ارائه کنم. ایشان نیز در خصوص موضوعات کنونی کشور و وضعیت بانک مرکزی سوالاتی داشتند و بنده هم پاسخ دادم. بطور کلی جلسه با ارزیابی ایشان در خصوص موضوعات ارزی، پولی و بانکی گذشت.

وی افزود: دکتر پزشکیان سوالاتی را مطرح کردند و قرار است جلسات دیگری با تیم اقتصادی ایشان برگزار شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه: در ارتباط با وضع موجود گزارشی را به رئیس جمهور منتخب ارائه دادم

داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه هم پس از دیدار با رییس جمهور منتخب، گفت: با توجه به جابه‌جایی دولت؛ لازم بود که در ارتباط با وضع موجود و مسائلی که قاعدتا در چند ماه آینده دولت با آن مواجه خواهد شد گزارشی را خدمت دکتر پزشکیان، ارائه بدهیم. در این دیدار نیز تیم اقتصادی دولت منتخب حضور داشتند و گزارشی را در خصوص مسائل بودجه جاری کشور، بودجه عمومی و نیز در ارتباط با بودجه هدفمندسازی یارانه‌ها ارائه دادم.

وی درباره موضوعات مطرح در این دیدار، گفت: در مورد موضوعاتی چون، سیاست‌گذاری اقتصادی و مسائل مهمی که به ویژه امروز پیش رو است؛ مانند، خرید تضمینی گندم، موضوع هدفمند سازی و پرداخت یارانه‌ها، مسئله بودجه عمومی و در واقع پرداخت‌های جاری و تملک بودجه عمومی در این جلسه مطرح و در باره تصویری که تا پایان سال از این موارد وجود دارد نیز نکاتی کردیم.

وی افزود: در ادامه پزشکیان سوالاتی در خصوص خرید تضمینی گندم و... پرسید، که ما هم برای ایشان توضیح دادیم.

منظور در پایان خاطر نشان کرد: ما به عنوان مشاور حتما در خدمت پزشکیان خواهیم بود و قرار بر این شد؛ در باب مواردی که ایشان صلاح بدانند، مجددا خدمتشان برسیم.

ارائه گزارشی از عملکرد وزارت اقتصاد به رئیس جمهور منتخب

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد، پس از دیدار با رییس جمهور منتخب، گفت: جلسه بسیار سازنده‌ای با پزشکیان داشتیم. وزرات اقتصاد با توجه به نقش ویژه‌ای که در بخش‌های مختلف اعم از مالیه، خزانه داری و بودجه دارد تا در حوزه‌هایی مانند؛ مالیات، گمرک، تسهیل محیط کسب و کار، برنامه راهبردی ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴ وزارت خانه را که پیش از این آماده کرده بودیم را خدمت پزشکیان ارائه کردیم.

وی در مورد مسائل مطرح شده در جلسه، افزود: در این جلسه گزارش عملکرد خودمان را خدمت پزشکیان تقدیم کردیم. اینکه آن برنامه در طول این سه سال تا چه اندازه پیشرفت داشته، خیلی راهبردی است. به این خاطر گزارش را خدمت آقای دکتر عرض کردیم تا دستورات لازم را بدهند.

وی تاکید کرد: برای اینکه آن موارد راهبردی مطرح شده به شکل ویژه توسط کمیته معتمد رییس جمهور منتخب تعیین تکلیف شود و بر اساس آن تصمیم گیری‌ها صورت بگیرد، این موارد از طرف ایشان مورد استقبال قرار گرفت. البته خود ایشان نیز در مقابل برخی از پیشنهادات چند نکته افزودند و بنا شد که در روز‌های آینده مستندات تکمیلی را خدمت دکتر پزشکیان ارسال کنیم.

وزیر اقتصاد درباره همکاری با دولت چهاردهم، افزود: وظیفه همه‌ی ما این است که به دولت چهاردهم در هر سطحی که باشد، کمک کنیم. انشالله دولت منتخب موفق شده و به اهداف خودش برسد.

وی در پایان خاطرنشان داد: بنا شد؛ در خصوص تصمیم‌گیری درباره موارد راهبردی، جلسه دیگری با حضور مشاوران اقتصادی پزشکیان برگزار شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: