انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رقابت برای جذب کمک‌های مالی

کارزار انتخاباتی هریس با ۸۱ میلیون دلار رکورد زد

ستاد انتخاباتی کامالا هریس ظرف ۲۴ ساعت پس از اعلام استعفای جو بایدن، در مجموع بیش از ۸۱ میلیون دلار کمک مالی جمع‌آوری کرد که این یک رکورد محسوب می‌شود.

کد خبر: ۱۶۹۱۳۴
۰۸:۵۱ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: معاون رئیس جمهور آمریکا در مسیر جلب حمایت حزب دموکرات برای نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، رکورد جمع‌آوری کمک‌های مالی را شکست.

به نقل از آسوشیتدپرس، کامالا هریس، معاون جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که پس از کناره‌گیری او از نامزدی حزب دموکرات، به عنوان گزینه جایگزینی وی، مورد حمایت چهره‌های برجسته این حزب قرار گرفته بود و براساس گزارش‌ها، تعداد نماینده انتخاباتی کافی برای نامزدی این حزب را نیز کسب کرده است، در این مسیر رکوردشکنی کرد.

ستاد انتخاباتی هریس ظرف ۲۴ ساعت پس از اعلام استعفای بایدن، در مجموع بیش از ۸۱ میلیون دلار کمک مالی جمع‌آوری کرد. این رقم هنگفت که پول‌های جمع‌آوری‌شده از کارزار انتخاباتی، شامل کمیته ملی دموکراتیک و کمیته‌های مشترک جذب کمک مالی را شامل می‌شود، بیشترین رقم جمع‌آوری‌شده ظرف یک شبانه‌روز از سوی یک ستاد انتخاباتی در انتخابات ۲۰۲۴ محسوب می‌شود.

کوین مونوز، سخنگوی ستاد انتخاباتی هریس با این ادعا که رقم مذکور بیشترین کمک مالی جمع‌آوری‌شده ظرف یک روز در تاریخ آمریکاست، گفت: سیل حمایت تاریخی از هریس دقیقا مصداق بارز انرژی و اشتیاق توده مردم است که انتخابات را به نفع خود به پایان می‌برد.

«فیوچر فوروارد» بزرگ‌ترین کلان‌کمیته اقدام سیاسی حزب دموکرات ساعاتی پیش‌تر اعلام کرد که ظرف مدتی مشابه، ۱۵۰ میلیون دلار کمک مالی در قالب تعهد از سوی اعانه‌دهندگانی که پیش‌تر «منفعل، مردد و غیرمتعهد» بودند، ریال جمع‌آوری کرده است.

این انفجار اعانه در نهایت هریس را در موقعیت کسب نامزدی حزب دموکرات در مجمع ملی این حزب در ماه آینده، قرار داد البته ممکن است که این اتفاق زودتر از این موعد رخ دهد.

شبکه سی‌ان‌ان اعلام کرد که «کامالا هریس» معاون «جو بایدن» تاکنون موفق شده حمایت ۲۶۶۸ نماینده مجمع نمایندگان حزب دموکرات را کسب کند؛ هر فرد برای کسب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری باید حمایت حداقل ۱۹۷۵ نماینده را از مجموع حدود ۴ هزار نماینده را داشته باشد.

حدود ۴ هزار نماینده دموکرات در ماه‌های گذشته از نامزدی جو بایدن برای انتخابات ریاست‌جمهوری حمایت کردند؛ با کناره‌گیری بایدن این نمایندگان قرار است در مجمع یا کنوانسیون ملی دموکرات‌ها که ۱۹ تا ۲۲ آگوست برگزار می‌شود، یک بار دیگر نامزد اصلی حزب دموکرات را اعلام کنند.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: