پزشکیان مطرح کرد

توسعه مناسبات با قزاقستان از اولویت‌های سیاست خارجی است

مسعود پزشکیان، در گفتگوی تلفنی با رئیس جمهور قزاقستان گفت: توسعه مناسبات با قزاقستان از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است.

کد خبر: ۱۶۹۱۱۸
۱۸:۲۰ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: رئیس جمهور منتخب توسعه مناسبات با قزاقستان را در قالب رویکرد تقویت مناسبات همسایگی، جزو اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: دو کشور ظرفیت‌های متنوع و زیادی در زمینه‌های ترانزیت، انرژی و همکاری‌های فنی-مهندسی برای گسترش روابط با یکدیگر دارند.

«قاسم ژومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان روز دوشنبه در تماس تلفنی با رئیس جمهور منتخب، بار دیگر انتخاب پزشکیان را تبریک گفت و با آرزوی موفقیت برای وی تصریح کرد: روابط دو کشور در دوران رئیس جمهور فقید ایران بر پایه اعتماد فی‌مابین در مسیر توسعه روزافزون پیش رفته و امیدوارم این روند تحت مدیریت جنابعالی نیز تداوم یابد.

رئیس جمهور قزاقستان بر علاقمندی کشورش برای همکاری‌های دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های ترانزیت، انرژی، خدمات فنی-مهندسی و تبادلات مالی، اقتصادی و تجاری، همکاری‌های منطقه‌ای و نیز تعامل در قالب سازمان همکاری شانگ‌های و اتحادیه اقتصادی اوراسیا تاکید کرد.

مسعود پزشکیان نیز ضمن تشکر از پیام تبریک و تماس تلفنی رئیس جمهور قزاقستان، توسعه مناسبات با این کشور را در قالب رویکرد تقویت مناسبات همسایگی، جزو اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: دو کشور ظرفیت‌های متنوع و زیادی در زمینه‌های ترانزیت، انرژی و همکاری‌های فنی-مهندسی برای گسترش روابط با یکدیگر دارند.

رئیس جمهور منتخب با اشاره به اینکه مسیر ترانزیتی ایران مطمئن‌ترین و به صرفه‌ترین مسیر اتصال قزاقستان و دیگر کشور‌های آسیای مرکزی به آب‌های آزاد و بازار‌های جهانی است، اظهار کرد: ایران و قزاقستان ظرفیت‌های خوبی برای همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز همکاری در قالب سازمان‌هایی، چون شانگ‌های و اتحادیه اقتصادی اوراسیا دارند.

پزشکیان با تاکید بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توقف جنگ و کاهش آلام فلسطینیان مظلوم غزه، از رای مثبت قزاقستان به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص جایگاه فلسطین در سازمان ملل قدردانی کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: