هشدار پلیس فتا به فروشندگان و آگهی‌دهندگان

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری از فروشندگان و آگهی‌دهندگان در فضای مجازی هشدار داد.

کد خبر: ۱۶۹۰۹۲
۱۱:۴۴ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری از فروشندگان و آگهی‌دهندگان در فضای مجازی هشدار داد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی با بیان اینکه مجرمان سایبری از هر فرصت و بهانه‌ای برای تحقق اهداف مجرمانه خود استفاده می‌کنند، گفت: یکی از این روش‌ها که به تازگی نیز مواردی از آن دیده شده است، کلاهبرداری از آگهی دهندگان در سایت‌های آگهی آنلاین است.

وی با بیان اینکه کلاهبرداری در سایت‌های آگهی آنلاین فقط مختص خریداران نیست، گفت: به تازگی مواردی مشاهده شد که در آن افراد سودجو اقدام به کلاهبرداری از فروشندگان و آگهی دهندگان کرده‌اند. شیوه کلاهبرداری آنان این گونه است که هنگامی که شهروندان کالایی را برای فروش در سایت‌های آگهی قرار می‌دهند، مجرمان سایبری برای آن‌ها پیامک‌های حاوی لینک جعلی با عناوینی مانند ثبت نهایی آگهی یا جلوگیری از حذف آگهی ارسال می‌کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه افراد سودجو لینکی را در زیر این پیام قرار می‌دهند، اظهارکرد: این لینک معمولا حاوی بدافزار‌هایی است که می‌تواند گوشی تلفن همراه افراد را آلوده و به اطلاعات شخصی آنان دسترسی ایجاد کند. همچنین در مواردی نیز مشاهده شده که کاربران را به صفحات جعلی پرداخت هدایت کرده و از این طریق اقدام به خالی کردن حساب بانکی آنان می‌کنند. توصیه پلیس به این افراد این است که به هیچ عنوان فریب چنین پیام‌هایی را نخورده و از کلیک بر روی لینک‌های ارسال خودداری کنند.

معظمی گودرزی افزود: شیوه دیگر کلاهبرداری نیز استفاده از رسیدساز‌های جعلی است. در مواردی کلاهبرداران و افراد سودجو با ارسال رسید‌های پرداخت که با رسیدساز‌های جعلی ساخته می‌شود، از فروشندگان می‌خواهند که جنس خریداری شده را برایشان با پیک ارسال کند. حتی برخی از آنان با مراجعه حضور و نشان دادن رسید جعلی از افراد کلاهبرداری می‌کنند. در این موارد لازم است که فروشندگان حتما از واریز وجه به حسابشان از طریق پیامک بانک باخبر شوند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: