بایدن کنار رفت و رقابت انتخاباتی آمریکا دوباره داغ شد

تعهد هریس به شکست ترامپ

بعد از کناره‌گیری شب گذشته (یکشنبه) جو بایدن از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کامالا هریس، معاون او به شکست دونالد ترامپ و کسب نامزدی دموکرات‌ها متعهد شد.

کد خبر: ۱۶۹۰۷۲
۰۸:۲۴ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرد که برای کسب نامزدی حزب دموکرات در انتخابات آمریکا تلاش می‌کند و قصد دارد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین و نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات نوامبر را شکست دهد.

بیانیه کامالا هریس

به نقل از العربیه، هریس در بیانیه‌ای گفت: «به نمایندگی از مردم آمریکا، از جو بایدن برای رهبری بی‌نظیرش به عنوان رئیس‌جمهور و دهه‌ها خدمتش به کشورمان تشکر می‌کنم. دستاورد‌های بزرگ او در تاریخ معاصر آمریکا بی‌نظیر است و از بسیاری از رؤسایی که دو دوره خدمت کرده‌اند، فراتر می‌رود.»

معاون رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «افتخار بزرگی است که به عنوان معاون رئیس‌جمهوری خدمت می‌کنم و بسیار از رئیس‌جمهور و دکتر (جیل) بایدن و تمام خانواده بایدن سپاسگزارم. من اولین بار رئیس‌جمهور بایدن را از طریق پسرش بو شناختم. ما از آن زمان دوستان نزدیک بوده‌ایم. بو همواره داستان‌هایی از پدرش و صفات برجسته او که مورد احترامش بود، برایم تعریف می‌کرد. این همان ارزش‌هایی است که من هر روز در رهبری جو به عنوان رئیس‌جمهوری مشاهده کرده‌ام: صداقت، درستکاری، قلب بزرگ، تعهد به ایمان و خانواده و عشق به کشور و مردم آمریکا.»

هریس ادامه داد: «با این تعهد ملی، رئیس‌جمهور بایدن همان کاری را انجام می‌دهد که در تمام دوران خدمت خود انجام داده است: اولویت دادن به مردم آمریکا و کشورمان بر هر چیز دیگر.»

تعهد به پیروزی

کامالا هریس تصریح کرد: «افتخار می‌کنم که از حمایت رئیس‌جمهور برخوردارم و هدف من پیروزی در این نامزدی و پیروزی در انتخابات است. در طول سال گذشته، به سراسر کشور سفر کرده‌ام و با آمریکایی‌ها درباره انتخاب واضح در این انتخابات مهم صحبت کرده‌ام. در روز‌ها و هفته‌های آینده نیز به این کار ادامه خواهم داد و تمام تلاش خود را برای اتحاد حزب دموکرات و کشورمان به کار خواهم گرفت تا دونالد ترامپ و برنامه افراطی او برای پروژه ۲۰۲۵ را شکست دهیم.»

معاون رئیس‌جمهور آمریکا در پایان گفت: «تا روز انتخابات ۱۰۷ روز باقی مانده است. با هم مبارزه خواهیم کرد و با هم پیروز خواهیم شد.

واکنش ترامپ

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آینده، به شبکه «سی ان ان» گفت که معتقد است شکست دادن هریس آسان‌تر از بایدن خواهد بود.

او اضافه کرد: «آمریکا به خاطر مدیریت بایدن بسیار رنج کشیده است و او شایسته یک دوره دوم نیست.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: