نیویورک‌تایمز گزارش داد

حمله اسرائیل، یمنی‌ها را متوقف نمی‌کند

تنش و درگیری نظامی در خاورمیانه با کشتار اسرائیل در غزه، روز به روز بزرگتر و شعله‌ورتر می‌‌شود که در تازه‌ترین مورد، اسرائیل و یمن مستقیما همدیگر را هدف گرفته‌اند. نیویورک‌تایمز در گزارشی به این درگیری جدید در خاورمیانه پرداخته و نوشته حمله اسرائیل باعث توقف یمنی‌ها نخواهد شد.

کد خبر: ۱۶۹۰۶۲
۱۹:۳۳ - ۳۱ تير ۱۴۰۳

دیدارنیوز: رسانه آمریکایی نوشت حمله اسرائیل به بندر الحدیده در یمن، موجب ایجاد بازدارندگی در فعالیت‌های ارتش یمن نخواهد شد و تنها شرایط غیرنظامیان را بدتر خواهد کرد.

کارشناسان بین‌المللی و یمنی می‌گویند حمله رژیم صهیونیستی به الحدیده که پس از حمله پهپادی موفق ارتش یمن به تل‌آویو در پاسخ به جنایات جنگی این رژیم در غزه انجام شد، تاثیر چندانی در ایجاد بازدارندگی در مقابل نیرو‌های مسلح یمن ندارد.

انصارالله یمن اعلام کرد در نتیجه تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی که تأسیسات مدنی در بندر الحدیده را هدف قرار داد، ۶ نفر شهید، سه نفر مفقود و ۸۳ نفر زخمی شدند.

نیرو‌های مسلح یمن نیز چند ساعت پس از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به الحدیده تاکید کرده بود که در حمله به «اهداف حیاتی» در اراضی اشغالی تردیدی نخواهد داشت.

«یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در یک اظهارنظر تلویزیونی گفت که آن‌ها برای یک نبرد طولانی آماده می‌شوند و به اسرائیلی‌ها هشدار داد که تل‌آویو دیگر امن نیست.

نیویورک‌تایمز در گزارش نوشته است: کارشناسان منطقه‌ای می‌گویند بمباران یکی از بنادر مهم یمن که در کنترل حوثی‌ها (انصارالله) قرار دارد، قرار نیست موجب بازدارندگی در قبال حملات بیشتر این گروه شود، اما احتمالا، رنج انسانی در یمن را عمیق‌تر خواهد کرد.

«دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی است «این ضدحمله به منظور متوقف‌کردن حملات حوثی‌ها» انجام شد و علیه اهداف «دارای کاربری دوگانه» از جمله زیرساخت‌های انرژی انجام شد.

حمله اسرائیل باعث مشروعیت حمایت یمن از مسلمانان می‌شود

«حشام عُمیسی» یک تحلیلگر سیاسی یمنی گفت که این حملات رژیم صهیونیستی به بندر الحدیده «موجب ایجاد بازدارندگی در مقابل حملات حوثی‌ها نخواهد شد.»

به گفته او، این گروه یمنی پیشینه خود را بر مخالفت با رژیم صهیونیستی و آمریکا بنا نهاده و همواره به دنبال «وارد کردن اسرائیل به یک تقابل مستقیم بوده است.»

عمیسی بیان کرد که حمله رژیم اشغالگر قدس، به مقامات انصارالله فرصت مشروعیت دادن به آن‌ها درباره حمایت از مسلمانان و اعراب، بسیج بیشتر نیرو‌ها و تقویت جایگاه آن‌ها را در قدرت می‌دهد.

بندر الحدیده زیرساختی مهم برای بیش از ۲۰ میلیون یمنی ساکن مناطق شمالی این کشور است که برای واردات کمک‌های امدادی، غذا دیگر کالا‌ها به آن متکی هستند.

یک سخنگوی انصارالله و ۲ مقام منطقه‌ای که به شرط فاش نشدن نامشان گفتند که حملات رژیم صهیونیستی به یک نیروگاه و انبار‌های نفت‌وگاز اطراف این بندر اصابت کرد.

«محمد الباشا» یک کارشناس ارشد سازمان تحقیقاتی گروه «ناوانتی» با اشاره به آسیب‌های وارده به زیرساخت‌های یمن طی جنگ با ائتلاف سعودی در سال‌های گذشته، گفت بازسازی این سازه‌ها احتمالا پرهزینه و زمان‌بر خواهد بود. او پیش‌بینی کرد که «کمبود جدی سوخت در شمال یمن» می‌تواند فعالیت دستگاه‌های حیاتی مانند ژنراتور دیزلی بیمارستان‌ها را با دشواری‌هایی مواجه کند.

او افزود: آسیب زدن به نیروگاه در تابستان که دما می‌تواند از ۴۰ درجه سانتی‌گراد فراتر برود، رنج مردم محلی را بدتر خواهد کرد.

ارتش یمن پاسخ می‌دهد

این در حالی است که هاگاری، شنبه‌شب در بیانیه‌ای مدعی شده بود ارتش رژیم صهیونیستی هدف حمله به مردم یمن را نداشته است.

او با تکرار ادعای این رژیم مبنی بر عرضه تسلیحات به انصارالله یمن توسط ایران، ادعایی که بار‌ها از سوی ایران با تاکید بر تصمیم‌گیری و اقدام مستقل نیرو‌های مقاومت منطقه رد شده است، گفت که حمله شنبه‌شب به این دلیل نزدیکی بندر الحدیده را هدف قرار داد که «مسیر انتقال تسلیحات ایرانی از ایران به یمن و یک منبع چشمگیر درآمدی برای تروریسم حوثی‌ها» است.

«فریا المسلمی» یکی از محققان گروه تحقیقاتی «چتم هاوس» در لندن گفت حملات رژیم صهیونیستی «تاثیر چشمگیری بر تسلیحات بالستیک حوثی‌ها یا توانمندی‌های پهپادی آن‌ها نخواهد داشت.»

او گفت که انصارالله احتمالا با دیگر حملات به اراضی اشغالی و به طور بالقوه، به متحدان آمریکا در خلیج فارس، از جمله امارات متحده عربی و بحرین پاسخ خواهد داد.

المسلمی مانند دیگر محققات حوزه یمن گفت که این حمله رژیم صهیونیستی، احتمالا، شرایط غیرنظامیان را بدتر خواهد کرد و آن را با کارزار نظامی رژیم اشغالگر برای هدف ادعایی «نابودی حماس در غزه» مقایسه کرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: