حمله پهپادی به یک کشتی در نزدیکی سواحل یمن

اداره عملیات تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد گزارش‌هایی از دو حمله به یک کشتی در ۶۴ مایلی شمال غربی المخا دریافت کرده که به خسارات جزئی منجر شده است.

کد خبر: ۱۶۸۹۸۳
۱۷:۳۷ - ۳۰ تير ۱۴۰۳

دیدارنیوز: در میان تنش‌های مستمر در سواحل یمن و حملات حوثی‌ها به کشتی‌های تجاری، اداره عملیات تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد گزارش‌هایی از دو حمله به یک کشتی در ۶۴ مایلی شمال غربی المخا دریافت کرده که به خسارات جزئی منجر شده است.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از ناخدای کشتی گزارش داد: «دو حمله در روز شنبه رخ داده است. حمله اول با استفاده از یک پهپاد که در نزدیکی کشتی منفجر شد و خسارات جزئی به بار آورد و حمله دوم با یک قایق که آن هم در نزدیکی کشتی منفجر شد.» ناخدای کشتی اضافه که «کشتی و خدمه آن در سلامت کامل هستند».

حادثه‌ای در نزدیکی عدن

اداره عملیات تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد امروز گزارش دیگری از حادثه‌ای در ۸۳ مایلی جنوب شرقی شهر عدن یمن، که اواخر جمعه شب رخ داده بود، دریافت کرده است. این حادثه هنوز تحت بررسی قرار دارد.

تنش‌ها در دریای سرخ

ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده چندین ماه است که به حملات هوایی علیه مواضع حوثی‌ها در مناطق مختلف یمن ادامه می‌دهد. این حملات گاه به گاه با پاسخ شبه‌نظامیان حوثی مواجه شده است. با دخالت واشینگتن و لندن و افزایش تنش‌ها در ژانویه گذشته، گروه حوثی‌ها اعلام کرد که تمامی کشتی‌های آمریکایی و بریتانیایی را اهداف نظامی خود می‌داند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: