پرداخت بخشی از پاداش پایان خدمت فرهنگیان، قبل از مهر

توضیح وزیر درباره ممنوعیت بازنشستگی فرهنگیان

رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران درباره ممنوعیت بازنشستگی معلمان با وجود ۳۰ سال سابقه گفت: طبق قانون مدیریت خدمات کشوری، خدمت افراد با ۶۰ سال سن و ۳۰ سال سابقه و ۶۵ سال سن و ۲۵ سال سابقه با مدرک کارشناسی ارشد اجباری است.

کد خبر: ۱۶۸۹۷۱
۱۳:۴۸ - ۳۰ تير ۱۴۰۳

دیدارنیوز: وزیر آموزش و پرورش درباره وعده واریز ۴۰ درصد پاداش فرهنگیان بازنشسته تا تیر ماه گفت: هر دو هفته یکبار پیگیر پاداش پایان خدمت فرهنگیان هستم؛ پرداخت سریعتر پاداش حق آن‌ها است، اما سال گذشته پاداش در سه قسط انجام شد و امسال هم احتمالا همین روند انجام خواهد شد.

رضا مراد صحرایی در جمع خبرنگاران درباره ممنوعیت بازنشستگی معلمان با وجود ۳۰ سال سابقه گفت: طبق قانون مدیریت خدمات کشوری، خدمت افراد با ۶۰ سال سن و ۳۰ سال سابقه و ۶۵ سال سن و ۲۵ سال سابقه با مدرک کارشناسی ارشد اجباری است.

وی با بیان اینکه در غیر این حالت، بازنشستگی افراد به نیاز دستگاه بستگی دارد افزود: ما تا زمانی که نیاز داشته باشیم از حضور همکاران خوب و باکیفیت بهره می‌بریم.

وزیر آموزش و پرورش درباره وعده واریز ۴۰ درصد پاداش فرهنگیان بازنشسته تا تیر ماه ادامه داد: هر دو هفته یکبار پیگیر پاداش پایان خدمت فرهنگیان هستم، پرداخت سریعتر پاداش حق آن‌ها است، اما سال گذشته پاداش در سه قسط انجام شد و امسال هم احتمالا همین روند انجام خواهد شد، بنده پیگیر هستم قبل از آغاز سال تحصیلی بخشی از پاداش معلمان واریز شود.

صحرایی با بیان اینکه پیشنهاد این بود تا پاداش افرادی که ۶ ماه اول بازنشسته شدند پرداخت شود و پاداش بقیه افراد که در ۶ ماه دوم بازنشسته شدند به نیمه دوم سال موکول شود که پیشنهاد خوبی نبود گفت: عمده فرهنگیان از مهر به بعد بازنشسته می‌شوند بنابراین پرداخت پاداش را به طور جدی پیگیر می‌کنیم، اما تا تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه باید صبر کنیم.

وی با بیان اینکه معلمان و وزیر در این مسئله کنار هم هستند و من باید مطالبه آن‌ها را دریافت کنم افزود: از نظر من فردا باید پاداش فرهنگیان دریافت شود، اما نظر من همیشه نظر نهایی نیست.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که برای پرداخت پاداش پایان خدمت چه میزان اعتبار نیاز است؟ عنوان کرد: اعتبار مورد نظر در نظر گرفته شده است.

صحرایی درباره عدم تحقق افزایش حقوق سرایداران و خدمتگزاران مدارس نیز گفت: طبق قانون باید دو میلیون تومان به حقوق آن‌ها اضافه شود و اجرای آن از اول فروردین است، اما قانون بودجه دیر ابلاغ شد بنابراین مبلغی را به صورت علی الحساب واریز کردیم و تلاش این بود مطالبات با حقوق تیر ماه واریز شود، اما اگر همچنان واریز نشده است باز هم باید از سازمان برنامه و بودجه پیگیری کرد.

صحرایی همچنین با بیان اینکه در تاریخ می‌ماند که گروهی چه فکری در سر داشتند و جوانانی چگونه این افکار را شناسایی کردند گفت: طرح شهید عجمیان یک طرح خلاقانه است که در این طرح از ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم؛ نمونه‌ای از کار جهادی و تربیتی است و تنها کار عمرانی نیست بلکه تربیتی است.

وی با بیان اینکه امتیاز این طرح این است که در مناطق محروم و مستعد اجرا می‌شود و همچنین دانش آموزان در این طرح حضور دارند افزود: حضور ۱۷ هزار گروه جهادی سرمایه‌ای است که نشان‌دهنده استفاده از ظرفیت‌های مردمی است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این دولت به نام کار، امید و مهارت نامگذاری شده است ادامه داد: واقعیت این است که بودجه و امکانات یکی از دلایل پیشرفت است نه عامل پیشرفت، در این راستا باید ظرفیت‌ها و نقاط ضعف در نظر گرفته و براین اساس برنامه ریزی کنیم.

صحرایی عنوان کرد: غیر ممکن‌ها با انسجام، اتحاد درونی و کار جهادی ممکن می‌شود و ما نشان دادیم که می‌توانیم غیر ممکن‌ها را ممکن کنیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: