مدیرکل مدیریت بحران استانداری خبر داد

۳۱۰۰ هکتار از جنگل‌های لرستان تبدیل به خاکستر شد

مهدی پازوکی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان دلایل آتش‌سوزی در جنگل‌های این استان را تشریح کرد و گفت: آتش ۳۱۰۰ هکتار از جنگل‌های لرستان را خاکستر کرد. ۳۴۰ نفر از عوامل آتش‌سوزی در جنگل‌های این استان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

کد خبر: ۱۶۸۹۶۵
۱۲:۵۲ - ۳۰ تير ۱۴۰۳

دیدارنیوز: مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان دلایل آتش‌سوزی در جنگل‌های این استان را تشریح کرد و گفت: آتش ۳۱۰۰ هکتار از جنگل‌های لرستان را خاکستر کرد.

مهدی پازوکی با اشاره به آتش‌سوزی‌های اخیر در جنگل‌ها و مراتع استان لرستان اظهار داشت: ۲۰۰ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع لرستان از ابتدای فصل گرما تا ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳ رخ داده است.

‌وی با بیان اینکه ۳۱۰۰ هکتار از جنگل‌ها و اراضی لرستان دچار حریق شده است، افزود: ۳۴۰ نفر از عوامل آتش‌سوزی در جنگل‌های این استان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به استقرار یک فروند بالگرد در این استان برای مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها یادآور شد: ۸۰ سورتی پرواز تا ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳ برای اطفای حریق اراضی لرستان انجام شده‌است.

پازوکی با تأکید به برخورد قضایی با عوامل آتش‌سوزی در جنگل‌های لرستان بیان کرد: علّت حریق در بیشتر اراضی این استان عامل انسانی بوده‌است.

او با اذعان به بررسی و شناسایی دلایل آتش‌سوزی در جنگل‌های لرستان ادامه داد: آتش‌زدن پس‌چر مزارع یکی از مهم‌ترین علّت‌های حریق در اراضی این استان است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان متذّکر شد: آتش‌زدن پس‌چر مزارع تخلف زیست‌محیطی و جرم است و احتمال سرایت حریق به اراضی مجاور را به‌دنبال دارد.

پازوکی با اعلام اینکه برخی از آتش‌سوزی جنگل‌های لرستان به‌هنگام شب و در مناطق صعب‌العبور رخ داده‌است، شرح داد: وزش باد و عدم دسترسی مناسب به تجهیزات روند مهار حریق را در این اراضی دشوار کرده‌است.

او با اظهار به اینکه ۱۰۰ فقره از آتش‌سوزی جنگل‌های لرستان در پی حریق پس‌چر مزارع رخ داده‌است، تأکید کرد: برخی افراد محلی به‌دلیل اختلافات مِلکی موجب حریق در اراضی شده‌اند و این موضوع در جلسات شورای تأمین شهرستان‌ها واکاوی شده‌است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان توضیح داد: برخی از آتش‌سوزی جنگل‌های این استان به‌دلیل جرقۀ واگن‌های قطار در مسیر‌های کوهستانی بوده‌است و تردد این لوکوموتیو‌ها هم‌اکنون متوقف شده‌است.

پازوکی شرح داد: تعداد دیده‌بان‌های محلی برای حفاظت از جنگل‌های لرستان کافی نیست و همین موضوع بر شدّت آتش‌سوزی جنگل‌های این استان افزوده‌است.

او اذعان کرد: سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی گردشگران وقوع آتش‌سوزی در برخی از جنگل‌های لرستان را به‌دنبال داشته‌است و دیده‌بان‌های محلی در این مناطق مستقر شده‌اند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: