ابراهیم رضایی می‌گوید موضوع اتباع بیگانه در مجلس دوازدهم پیگیری می‌شود

نماینده مجلس: شرایط امنیتی کشور عالی است

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بنا بر گزارش معاون امنیتی داخلی وزارت اطلاعات به اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس، شرایط امنیتی کشور در موضوعات امنیتی عالی است و عمده مسائل تحت رصد و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار دارد.

کد خبر: ۱۶۸۹۴۹
۱۰:۳۳ - ۳۰ تير ۱۴۰۳

دیدارنیوز: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بنا بر گزارش معاون امنیتی داخلی وزارت اطلاعات به اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس، شرایط امنیتی کشور در موضوعات امنیتی عالی است و عمده مسائل تحت رصد و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار دارد.

ابراهیم رضایی در توضیح جلسه عصر روز گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مشهد گفت: در ابتدای این جلسه معاون امنیت داخلی وزارت اطلاعات گزارشی از وضعیت امنیتی امروز کشور و دورنمای آینده آن ارائه کرد و به تشریح مدل‌های دشمن و اپوزیسیون خارجی برای ناامن سازی و بی ثبات سازی ایران پرداخت و اقدامات وزارت اطلاعات را در حوزه مدیریت مسائل امنیتی کشور برشمرد و به توطئه‌های احتمالی دشمن در سال جاری و آینده اشاره کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: معاون امنیتی داخلی وزارت اطلاعات تاکید داشت که شرایط امنیتی کشور در موضوعات امنیتی عالی است و عمده مسائل تحت رصد و اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) قرار دارد. همچنین معاون امنیت داخلی وزارت اطلاعات پشت صحنه اغتشاشات سال ۱۴۰۱ را تشریح کرد و آن را نتیجه جنگ ادراکی و ترکیبی دشمن دانست و اینکه پشت صحنه بسیاری از توطئه‌های علیه کشور رژیم صهیونیستی است و اینکه قدرت تهاجمی ایران بالا است و دشمن به دنبال کاهش اقتدار نظام، تولید نارضایتی و جریان سازی در داخل کشور است منتها علت اصلی شکست پروژه‌های براندازی دشمن آن است که مردم با براندازان همراهی نکردند.

به گفته وی در ادامه جلسه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به دیدگاه‌های خود در ارتباط با مسائل امنیتی کشور پرداخته و بر لزوم تقویت جامعه اطلاعاتی تاکید کردند.

رضایی در ادامه با اشاره به جلسه با اعضای شورای تأمین خراسان رضوی گفت: استاندار خراسان رضوی گزارشی از وضعیت امنیتی استان و برخی از تهدیدات امنیتی در شرق کشور را ارائه کرد. همچنین برخی از اعضای شورای تأمین از جمله فرمانده قرارگاه انصار، فرمانده قرارگاه ثامن الائمه (ع)، مدیرکل اطلاعات، فرمانده فراجا استان، فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، جانشین سپاه استان، فرمانده مرزبانی استان و میثم ظهوریان نماینده مردم مشهد در مجلس، گزارشی از حوزه فعالیت خود، مشکلات، چالش‌ها و فرصت‌ها بیان کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با ببان اینکه اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از شورای تأمین برای حفظ امنیت استان به ویژه حرم رضوی تقدیر کردند، افزود: حجم تهدیدات نشان دهنده موفقیت شورای تأمین این استان در مسئولیت‌های محوله است. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس برای رفع اشکالات در حوزه تقنینی و نظارتی و ارتقای امنیت و برای اصلاح برخی از قوانین با هدف بازدارنده شدن جرایم اعلام آمادگی کرد.

وی اضافه کرد: مطالبه جدی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، انسداد مرز در شرق کشور است. از تلاش‌های انجام شده در این زمینه تقدیر می‌شود، اما انتظار می‌رود انسداد مرز‌ها تکمیل شود.

موضوع اتباع بیگانه در مجلس دوازدهم پیگیری می‌شود

رضایی گفت: موضوع اتباع بیگانه در مجلس دوازدهم مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت؛ همچنین و در این نشست تاکید شد که زندان‌ها در شهر‌های مختلف باید به خارج از شهر‌ها منتقل شوند و برهمین اساس کمیسیون امنیت ملی کمیته‌ای برای بررسی مشکلات مرزی شرق کشور به جمع سایر کمیته‌های خود اضافه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هزینه نگهداری سلاح باید افزایش یابد و در این زمینه باید قوانین بازنگری شوند، گفت: هوشمندسازی مرز‌ها و تقویت بودجه دفاعی از موارد دیگری بود که در این جلسه مورد بررسی و تاکید قرار گرفت؛ با توجه به افزایش بودجه مورد نظر دفاعی و امنیتی، انتظار داریم شاخص‌های امنیتی در کشور به ویژه در شرق کشور ارتقا پیدا کند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: