حادثه در شهربازی چیتگر/ عملیات نفس‌گیر برای نجات +عکس

درپی حادثه در شهربازی دریاچه چیتگر، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران از ۴ ساعت عملیات نفس‌گیر برای نجات ۱۵ تن خبر داد.

کد خبر: ۱۶۸۸۸۳
۱۰:۴۹ - ۲۸ تير ۱۴۰۳

دیدارنیوز: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع حادثه در شهربازی مجاور دریاچه چیتگر خبر داد.

سید جلال ملکی، درباره جزئیات این خبر گفت: در ساعت ۲۱:۱۸ شب گذشته (چهارشنبه)، وقوع یک مورد حادثه در شهربازی واقع در ضلع غربی دریاچه چیتگر به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان دو ایستگاه را به همراه نردبام هیدرولیکی به محل حادثه اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل گفت: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که حادثه بر روی یکی از وسایل تفریحی این مجموعه که به اسکیت یو (U) مشهور است رخ داده و هنگامی که این وسیله در حال حرکت بوده، ناگهان در ارتفاع بالا متوقف شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه ظاهرا نقص فنی سبب شده بود که این وسیله به همراه ۱۵ سرنشین در ارتفاع متوقف شود، گفت: در ابتدا تکنسین دستگاه تلاش کرد که با راه‌اندازی دوباره این دستگاه آن را به حالت اولیه بازگردانده و افراد را خارج کند که موفق نشد. پس از آن آتش نشانان با استفاده از بالابر هیدرولیکی خود را به این دستگاه رسانده و با باز کردن حفاظ افراد، آنان را به پایین منتقل کردند.

ملکی با بیان اینکه این عملیات در حدود چهار ساعت به طول انجامید، گفت: آتش‌نشانان هر ۱۵ فرد محبوس شامل ۱۰ زن و پنج مرد را به سلامت به سطح زمین منتقل کرده و در ساعت ۱:۱۷ بامداد امروز به ماموریت خود خاتمه داده و به ایستگاه‌های خود بازگشتند.

وی با اشاره به این حادثه به پیمانکاران و متصدیان شهر‌های بازی هشدار داد که حتما نسبت به بازدید و انجام چک‌های دوره‌ای از وسایل اقدام کنند و توجه داشته باشند که وضعیت ایمنی برخی از وسایل بازی باید روزانه توسط اپراتور و ناظر ایمنی چک شود. همچنین در تمام شهر‌های بازی باید یک تکنسین مسلط به شرایط فنی دستگاه‌ها حضور داشته باشد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه آتش نشانان در شرایط دشوار و نفس‌گیری ماموریت خود را اجرا کردند، گفت: در برخی از شهر‌های بازی به دلیل نزدیکی دستگاه‌ها به یکدیگر حتی امکان حضور نردبام هیدرولیکی و جرثقیل نیز وجود ندارد و این‌ها جزو مواردی است که باید در سنجش ایمنی و تعیین استاندارد شهر‌های بازی مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: