یادداشتی به قلم پرویز شهپر

ضرورت ایستادن در نقطه و جایگاه درست تاریخ

پرویز شهپر در یادداشت خود با عنوان «ضرورت ایستادن در نقطه و جایگاه درست تاریخ» به موضوع معرفی کابینه دولت چهاردهم و برخی سهم‌خواهی‌ها از آن پرداخته که در دیدارنیوز می‌خوانید.

کد خبر: ۱۶۸۸۷۰
۲۳:۱۶ - ۲۷ تير ۱۴۰۳

دیدارنیوز _ پرویز شهپر*: پس از انقلاب، در روزگار جوانی وقتی در خراسان جنوبی مسئولیتی دولتی داشتم، خیلی از کار‌های اشتباه دولت را از روی ساده‌اندیشی و باور‌های آرمانی انقلاب توجیه می‌کردم تا اینکه رفته رفته در بستر تحولات یاد گرفتم که نباید توجیه‌گر اشتباهات همفکران دوستانمان باشیم و نتایج چشم‌بستن اولیه بر اشتباهات دوستان و همفکرانمان و توجیه‌کردن‌ها را در ابربحران‌های امروز می‌بینم، از همین رو اکنون که فرصتی برای بازسازی دولت پیش آمده، لازم است ما که روزگاری در صحنه قدرت بودیم، دست از تکاپو برای بدست گرفتن پست‌های دولتی برداریم وهمراه مردم و درکنار آن‌ها در جایگاه مطالبه‌گر باشیم.

وقتی نظام در انتخابات با کمک ما، پایداری‌چی‌ها را در مسیر رشد سرطانی‌شان کنترل کرد، مسلماً در آینده با توجه به الزامات تحکیم قدرت برای حذف ما هم اقدامات مشابهی انجام خواهد داد.

آنچه مسلم است نظام با توجه به تسلطی که بر همه ارکان کشور پیدا کرده و با توجه به تجهیزات و وسایلی که به آن‌ها مجهز است از شنود تا نفوذی‌های ارزان قیمت (راستگو) و البته پرستو‌های فراوان و .. از همه تحلیل‌ها و برنامه‌های ما بمحض مطرح شدن، آگاه می‌شود و پیش از پیاده‌سازی برنامه‌ها برای خنثی کردن آن‌ها دست به کار می‌شود. خیلی راحت برای مقابله با ما و جدا کردن ما از مردم برنامه‌ریزی و اقدام کرده و خواهد کرد، زیرا قاعده ماندگاری در قدرت و الزامات آن اینگونه اقتضا می‌کند.

اکنون در گرماگرم گمانه‌زنی برای معرفی کابینه پیشنهاد من به تمام دوستان هوادار آقای پزشکیان این است که به اصطلاح عامیانه دستشان را عقب بکشند تا بتوانند پایشان را دراز کنند و از هول حلیم داخل دیگ نیافتند.

متاسفانه برخی دوستان افزون بر خود برای نزدیکان خود نیز تقاضای وزارت داشته‌اند، این هجوم نامبارک و بی‌امان برای کسب بعضی پست‌ها این بهانه را به دست نظام خواهد داد که با تسلطی که ذکرش رفت با طرح و برنامه مردم را نسبت به ما و سایر نیرو‌های مردمی بدبین و ناامید کرده و آزمایش جدا کند.

به نظر من وظیفه ما این است که پرسشگری کنیم و مشکلات مردم را و آن وعده‌هایی را که پزشکیان داده را مطالبه کنیم. یکی از وعده‌های ایشان FATF است و دیگری پیگیری مسئله برجام و تحریم‌ها و ایجاد رابطه و تعامل با همه کشور‌های جهان. همین دو مورد را اگر ایشان پیگیری کند و به سرانجام برساند برای ما کافی است، بنابراین بهتر است ما در کنار مردم بایستیم و مطالبه‌گر باشیم تا اینکه مسئولیت قبول کنیم و در مقابل مردم از ما مطالبه‌گری کنند، زیرا ما دیگر فرصتی برای آزمون و خطا نداریم و نباید از این سوراخ دوباره گزیده شویم. این آخرین مهلت ماست؛ اگر در کنار مردم باشیم و خواسته‌های به حق و مطالبات آنان را پیگیری کنیم آینده کشور روشن است. در غیر این صورت مردم ما را حذف و از ما عبور خواهند کرد و ما خسرالدنیا والاخره خواهیم شد.

پیشنهاد من این است که ما نباید به هیچ عنوان وارد بدنه دولت شویم مگر به قدر ضرورت آن‌هم اگر تقاضای فراوان کردند؛ و باید بر اساس منافع ملی حتماً شرط و شروط بگذاریم تا اگر شروط ما محقق نشود سریعا از دولت خارج شویم.

متاسفانه با برنامه‌ریزی که انجام داده‌اند سال آتی را تقریبا از دست داده‌ایم، زیرا پزشکیان تحلیف و تنفیذ را سپری کند و وزرا را به مجلس معرفی کند و در صورت عدم کارشکنی وزرا رای بیاورند که البته بعید است، کل کابینه پیشنهادی در این مجلس رای بیاورند در ادامه تا وزرا مستقر شوند و بتوانند معاونان و مدیرکل‌ها را تعیین کنند سال تمام شده است.

از سویی بودجه لازم را برای طرح‌های عمرانی نخواهند داشت، بنابراین آینده بسیار پیچیده و سختی در انتظار است و احتیاج به فداکاری و ازخود گذشتگی فراوان دارد.

*فعال سیاسی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: