سردار رضایی: هزینه جرم تناسبی با جرم ندارد

سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده فراجا میزان بازدارندگی مجازات با وقوع جرم را متناسب ندانست و گفت: با توجه به بررسی‌های تخصصی از مجلس انقلابی انتظار می‌رود برای پاسخ به مطالبه مهم مردم در این خصوص در اسرع وقت اقدام کند.

کد خبر: ۱۶۸۸۶۲
۲۰:۳۳ - ۲۷ تير ۱۴۰۳

دیدارنیوز: جانشین فرمانده فراجا میزان بازدارندگی مجازات با وقوع جرم را متناسب ندانست و گفت: با توجه به بررسی‌های تخصصی از مجلس انقلابی انتظار می‌رود برای پاسخ به مطالبه مهم مردم در این خصوص در اسرع وقت اقدام کند.

سردار قاسم رضایی در حاشیه حضور در گلزار شهدای استان چهار ومحال بختیاری گفت: در سال گذشته و امسال، مجموعه انتظامی در رویداد‌های مهم از جمله سیل، انتخابات مجلس و طرح نوروزی و در انتخابات ریاست جمهوری همه تلاش خود را برای برقراری نظم و امنیت اجرا کرد. در انتخابات اخیر برقراری امنیت دو مرحله از انتخابات ریاست جمهوری و حراست از بیش از پنجاه میلیون رای بدون کمترین تخلف در دستورکار بود و این موضوع کارنامه خوبی برای انتظامی در کنار مردم و با همکاری همه دستگاه‌های متولی ثبت کرد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور افزود: امروز مجموعه انتظامی افتخار دارد به اینکه در کنار مردم و با مردم د رراستای رفع دغدغه‌های آنان تلاش و مطالبات مردم را و بر اساس قانون و مقررات پیگیری می‌کند.

هزینه جرم تناسبی با جرم ندارد

وی با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های مردم و مجموعه انتظامی کاهش جرایم است، گفت: براساس تحقیقات تخصصی، مهم‌ترین علت بازدارنده نبودن مجازات ها، این است که هزینه جرم تناسبی با جرم ندارد.

رضایی تاکید کرد: از مجلس شورای اسلامی انتظار است که با کار کارشناسی و تخصصی این دغدغه مردم و سازمان انتظامی را در راستای رعایت حقوق شهروندی در دستورکار چند فوریتی قرار دهد تا در راستای کاهش جرم اقدامی اساسی برای افزایش هزینه و مجازات آن صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه داشتن سلاح غیر مجاز جرم است، گفت: جریمه این تخلف، پایین است و بازدارنده نیست.

رضایی به نقش رسانه‌ها به خصوص صداوسیما در کاهش جرایم نیز اشاره کرد و گفت: تهیه پیوست رسانه‌ای و مطالبات واقعی و دقیق باید در دستورکار باشد.

جانشین فرمانده کل انتظامی با اشاره به ایام محرم و صفر و افزایش مسافرت به کربلا افزود: خدمات گذر مرزی و گذرنامه‌ها برای اربعین امام حسین (ع) یکی از خدماتی است که از سوی انتظامی انجام می‌شود تا تردد آسان به سمت عراق و عتبات و عالیات انجام شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: