انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و فشار روی جو بایدن برای انصراف

بایدن تنها در یک صورت کناره‌گیری می‌کند!

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرد که تنها در صورت بیماری و تشخیص پزشکان، حاضر است از رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری کناره‌گیری کند.

کد خبر: ۱۶۸۸۴۶
۱۷:۳۱ - ۲۷ تير ۱۴۰۳

دیدارنیوز: جو بایدن که برای انصراف از نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ماه نوامبر ریاست جمهوری در ایالات متحده به شدت تحت فشار است تنها در صورت تشخیص پزشکان کناره‌گیری خواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا که روز چهارشنبه برای نخستین بار پس از سوء قصد نافرجام علیه دونالد ترامپ به صورت علنی سخن می‌گفت ضمن طرح انتقاداتی بر ضد رقیب جمهوری‌خواه خود تاکید کرد که مصمم است او را در انتخابات شکست دهد.

وی در عین حال برای اولین بار تصریح کرد که تنها در صورت ابتلا به یک بیماری و یا تشخیص مشکلات مرتبط با سلامت از سوی پزشکان حاضر به کناره‌گیری خواهد بود.

بایدن در ادامه ضمن تمجید از کامالا هریس، معاون اول خود که تحلیلگران از وی به عنوان جانشین نامزد دموکرات‌ها در صورت برکناری یاد می‌کنند، او را شایسته ریاست جمهوری ایالات متحده دانست.

بسیاری از چهره‌های ارشد حزب دموکرات نگران سرنوشت این حزب و تحمل شکستی سنگین در انتخابات ریاست جمهوری در صورت باقی ماندن جو بایدن در رقابت هستند.

آن‌ها معتقدند که با این شکست احتمالی اکثریت دموکرات‌ها در سنا و تلاش برای به دست گرفتن اکثریت در مجلس نمایندگان نیز با خطر جدی روبرو خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: