سیدحسن نصرالله: آمریکا مسوول جنایات است

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: آمریکا مسوولیت کامل قتل‌عام‌های دشمن اسرائیلی را به دلیل تهیه سلاح برای آن بر عهده دارد و تداوم هدف قرار دادن غیرنظامیان، مقاومت را به پرتاب موشک و هدف قرار دادن مستعمره‌های جدید که قبلا هدف قرار نگرفته‌اند سوق می‌دهد.

کد خبر: ۱۶۸۸۲۶
۱۲:۰۹ - ۲۷ تير ۱۴۰۳

دیدارنیوز: دبیرکل حزب‌الله لبنان امروز (چهارشنبه) در سخنرانی به مناسبت عاشورای حسینی (ع) تاکید کرد که عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین، نبرد کل امت عربی و اسلامی است.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در این باره اظهار کرد: به کسانی که می‌خواهند این رژیم غاصب را به رسمیت بشناسیم و آن را تصدیق کنیم و روابطمان را با آن عادی کنیم، همان چیزی را می‌گوییم که اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در بحبوحه محاصره فرمود «لا أعطیکم بیدی إعطاء الذلیل ولا أقرّ لکم إقرار العبید». (به خدا سوگند نه به شما دست ذلّت می‌دهم و نه همچون بردگان فرار خواهم کرد)

وی افزود: به کسانی که از ما می‌خواهند دست از حمایت از مظلومان غزه برداریم و ما را تهدید به جنگی وحشتناک می‌کنند، همان چیزی را می‌گوییم که امام حسین علیه‌السلام فرمود «ألا إنّ الدعی ابن الدعی قد رکز بین اثنتین بین السلّة والذلة، وهیهات منا الذلّة». (آن زنازاده پسر زنازاده، آن امیر و فرمانده شما، مرا بین دو چیز مجبور کرده است؛ بین مرگ و ذلت، اما چه دور است که ما ذلت و خواری را بپذیریم)

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: ما از همه مردم منطقه خود که از طریق اشغال، کشتار، تجاوز و تهدید مورد حمله رژیم اشغالگر قرار گرفته‌اند، حمایت می‌کنیم. سه کشور عربی هستند که همچنان مستقیماً از اشغال، تجاوز و تروریسم اسرائیل رنج می‌برند و آن‌ها فلسطین، لبنان و سوریه هستند. امت ۲ میلیاردی مسلمان در نتیجه جنایات دشمن علیه غزه و اشغال مسجد الاقصی مورد اهانت قرار می‌گیرند.

سید حسن نصرالله همچنین تاکید کرد: ما اینجا هستیم تا به فلسطین، نوار مظلوم غزه، کرانه باختری و به مردم لبنان در نبرد یاری دهیم؛ نبرد طوفان الاقصی نبرد تمام امت است.

رژیم صهیونیستی بدترین روزهایش را تجربه می‌کند

وی ادامه داد: برای اولین بار است که رژیم صهیونیستی بدترین روز‌های خود را از زمان تأسیس تجربه می‌کند و به نظر می‌رسد که این رژیم قادر به دستیابی به اهداف خود نیست و با کشتار غیرنظامیان بر شکست خود سرپوش می‌گذارد. در مقابل رنج هزاران اسیر فلسطینی، در مواجهه با محاصره بیش از ۲ میلیون نفر در غزه و تهدیدات مسجدالاقصی و در مقابل سکوت و غفلت جهانیان، ما خود را در این نبرد کاملاً با امام حسین (ع) هماهنگ می‌بینیم.

نصرالله اضافه کرد: یمن توانست بندر «ایلات» را محاصره کند، به طوری که ورشکست شد و قیمت کشتی‌رانی به ۲۰۰ و ۳۰۰ درصد افزایش یافت و این عواقب جدی برای رژیم اشغالگر به همراه دارد. برای اولین بار، اسرائیل خود را ناتوان از رسیدن به اهدافش می‌بیند و در ارتش، سرویس‌های امنیتی، کابینه، احزاب، مهاجرت معکوس، اعتماد به نفس، اعتماد مردم به ماندن در اراضی اشغالی و دیدگاه جهان نسبت به خود با مشکلات جدی مواجه شده است و این نتیجه مقاومت و پایداری است.

وی ادامه داد: همه تلاش‌های رژیم اشغالگر برای پنهان کردن خسارات جانی و مادی خود، چه در نوار غزه، چه در کرانه باختری و چه در جنوب لبنان، ناکام مانده و مشخص شده است که ۹ هزار و ۲۵۴ نفر از جمله افسران و سربازان به اشکال مختلف زخمی و دچار نقص عضو شده‌اند.

دبیرکل حزب‌الله در بخش دیگری از اظهاراتش خطاب به مقامات رژیم صهیونیستی در پی تهدید لبنان به حمله خاطرنشان کرد: اگر تانک‌های شما به لبنان و جنوب آن بیاید، دچار کمبود تانک نخواهید شد، بلکه تانکی برای شما باقی نخواهد ماند و تا زمانی که تجاوز به نوار غزه ادامه یابد جبهه پشتیبانی لبنان متوقف نخواهد شد.

آمریکا مسئول جنایات است

سید حسن نصرالله همچنین گفت: آمریکا مسئولیت کامل قتل‌عام‌های دشمن اسرائیلی را به دلیل تهیه سلاح برای آن بر عهده دارد و تداوم هدف قرار دادن غیرنظامیان، مقاومت را به پرتاب موشک و هدف قرار دادن مستعمره‌های جدید که قبلاً هدف قرار نگرفته‌اند سوق می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر درگیری متوقف شود، طرف مسئول مذاکره و دادن پاسخ، دولت لبنان است و هر آنچه درباره توافق آماده در خصوص وضعیت جبهه لبنان مطرح می‌شود، نادرست است و آینده وضعیت جنوب با توجه به نتایج نبردی که جبهه مقاومت و پشتیبانی در آن حضور دارد، تعیین خواهد شد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: