انتقادها از سرویس مخفی افزایش یافت

ترور نافرجام ترامپ؛ رئیس سرویس مخفی آمریکا کناره‌گیری نمی‌کند

باوجود ترور نافرجام دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و انتقادها از عملکرد امنیتی سرویس مخفی آمریکا، کیمبرلی چیتل، رئیس سرویس مخفی این کشور گفته استعفا نخواهد داد.

کد خبر: ۱۶۸۷۸۲
۱۷:۱۹ - ۲۶ تير ۱۴۰۳

دیدارنیوز: پس از سوء قصد نافرجام به دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده موج شدیدی از انتقادات از سرویس مخفی آمریکا به جریان افتاده است.

به نقل از دویچه‌وله، کیمبرلی چیتل، رئیس سرویس مخفی آمریکا، "اشتباهات" در جریان تیراندازی در کارزار انتخاباتی ترامپ را پذیرفته، اما گفته است از سمت خود استعفا نخواهد کرد.

گفته می‌شود تحقیقات وسیعی برای روشن شدن شرایط دقیق و شناسایی شکاف‌های امنیتی احتمالی این حمله آغاز شده است. بیش از هر چیز، کارشناسان این سوال را مطرح می‌کنند که چگونه فرد تیرانداز با همراه داشتن یک اسلحه AR-۱۵، توانسته است خود را به پشت بام کارخانه برساند.

ساختمانی که فرد تیرانداز در آن قرار داشت خارج از منطقه امنیتی بود که سرویس مخفی برای گردهمایی تبلیغاتی ترامپ ایجاد کرده بود. این ساختمان تنها ۱۵۰ متر با محلی که تریبون دونالد ترامپ در آن برپا شده بود، فاصله دارد.

ادعا‌های شاهدان عینی نیز سرویس مخفی را بیش از پیش تحت فشار قرار داده است. آن‌ها می‌گویند که مرد مسلح را روی پشت بام دیدند و به نیرو‌های امنیتی خبر دادند. اما آن‌ها واکنشی نشان ندادند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: