پس از ناکامی در یورو ۲۰۲۴

ساوت‌گیت از هدایت انگلیس کنار رفت

گرت ساوت‌گیت، سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس دو روز پس از ناکامی کشورش در فینال یورو ۲۰۲۴ مقابل اسپانیا، از هدایت سه‌شیر‌ها کناره‌گیری کرد.

کد خبر: ۱۶۸۷۷۶
۱۳:۵۴ - ۲۶ تير ۱۴۰۳

دیدارنیوز: گرت ساوت‌گیت ۵۳ ساله ۸ سال روی نیمکت انگلیس نشست و دو بار به فینال یورو رسید.

ساوت‌گیت دو روز بعد از شکست انگلیس در فینال یورو ۲۰۲۴ از هدایت این تیم کنار کشید. او هشت سال هدایت تیم ملی انگلیس را به عهده داشت. اتحادیه فوتبال انگلیس امیدوار بود که ساوت‌گیت قراردادش را تمدید کند، ولی این مربی تصمیم گرفته است که سراغ چالش جدیدی برود.

ساوت‌گیت در بیانیه خداحافظی‌اش نوشت: «به عنوان یک انگلیسی سرافراز، بازی کردن و هدایت تیم ملی انگلیس مایه غرور من بوده است. این برای من همه چیز بود و با همه توانم تلاش کردم. ولی حالا زمان تغییر و شروع یک فصل جدید فرا رسیده است. فینال یکشنبه برلین مقابل اسپانیا آخرین بازی من به عنوان سرمربی انگلیس بود.»

این مربی ۵۳ ساله موفق‌ترین سرمربی انگلیس از نظر موفقیت و ثبات در تورنمنت‌ها محسوب می‌شود. انگلیس علاوه بر حضور در فینال یورو ۲۰۲۴ به فینال دوره قبل این مسابقات هم رسید که در ضربات پنالتی مغلوب ایتالیا شد. انگلیس در جام جهانی ۲۰۱۸ موفق شد به نیمه‌نهایی برسد و در جام جهانی ۲۰۲۲ در یک چهارم نهایی مغلوب فرانسه شد.

به گزارش گاردین، ادی هاو سرمربی نیوکاسل، گراهام پاتر سرمربی سابق برایتون و چلسی و توماس توخل سرمربی سابق چلسی و بایرن مونیخ سه گزینه اصلی اتحادیه فوتبال انگلیس برای جانشینی ساوت‌گیت هستند. بازی‌های بعدی انگلیس ماه سپتامبر آینده مقابل جمهوری ایرلند و فنلاند در لیگ ملت‌های اروپا خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: