انگلیس بازهم در فینال ناکام ماند ..

شب رویایی اسپانیایی‌ها/ فوتبال به خانه برنگشت!

تیم ملی اسپانیا با شکست انگلیس، فاتح یورو ۲۰۲۴ شد تا بعد از قهرمانی شیرین کارلوس آلکاراس در تنیس ویمبلدون، اسپانیایی‌ها یک شب باورنکردنی و رویایی را سپری کنند.

کد خبر: ۱۶۸۷۰۲
۰۸:۴۱ - ۲۵ تير ۱۴۰۳

دیدارنیوز: در شب هنرنمایی اسپانیای دلافوئنته، فوتبال باز هم به خانه برنگشت.

قطع توپ اویارسابال در مقابل دروازه پیکفورد در فاصله ۴ دقیقه مانده به پایان مسابقه نهایی جام ملت‌های اروپا، اسپانیا را در مقابل تیم ملی انگلیس به پیروزی ۲ بر یک رساند تا ماتادور‌ها برای چهارمین بار در تاریخ قهرمانی یورو را جشن بگیرند. لاروخا در هر ۷ مسابقه خود در این جام به پیروزی دست یافت و قهرمانی این تیم با غلبه بر ۵ تیم مدعی (کرواسی، ایتالیا، آلمان، فرانسه و انگلیس) در اوج شایستگی رقم خورد.

گل ویلیامز در ابتدای نیمه دوم با شلیک زمینی پالمر جبران شد، اما اویارسابال سر بزنگاه به تعویض طلایی دلافوئنته تبدیل شد تا اسپانیا به پرافتخارترین تیم تاریخ جام ملت‌های اروپا تبدیل شود. هیچ تیم دیگری در قاره سبز موفق به کسب ۴ قهرمانی اروپایی نشده است.

حسرت تیم ملی انگلیس برای قهرمانی در جام‌های معتبر ۶۰ ساله شد و فرصت بعدی سه شیر برای کسب افتخار جام جهانی ۲۰۲۶ خواهد بود. هری کین در پنجمین فینال دوران حرفه‌ای خود هم به عنوان بازنده از زمین خارج شد و جای خالی افتخارات تیمی همچنان در پرونده حرفه‌ای بهترین گلزن تاریخ تیم ملی انگلیس خودنمایی می‌کند.

بازی با احتیاط کامل از جانب ۲ تیم آغاز شد. ۷۱ هزار هوادار حاضر در ورزشگاه المپیک برلین برای تماشای نخستین شوت مسابقه ۱۲ دقیقه صبر کردند. شلیک منحرف‌شده فابیان رویز زحمت چندانی برای پیکفورد ایجاد نکرد و اسپانیا کم‌کم کنترل بازی در میانه میدان را به دست گرفت. بر خلاف انتظار حاصل از مسابقات قبل، اسپانیا ۷۰ درصد مالکیت توپ را در دقایق ابتدایی در اختیار داشت.

بهترین موقعیت انگلیس در نیمه اول و نخستین شوت در چارچوب این تیم در دقیقه ۱+۴۵ به دست آمد. دفع ناقص مدافعان اسپانیا روی ارسال دکلان رایس از ضربه آزاد توپ را در موقعیتی مناسب به فیل فودن رساند و شلیک والی دیدنی بازیکن منچسترسیتی با واکنش درخشان اونای سیمون دفع شد.

هری کین در طول نیمه اول تنها ۹ بار موفق به لمس توپ شد و در دقیقه ۲۵ به دلیل تکل روی پای فابین رویس کارت زرد گرفت.

تنها ۶۹ ثانیه از آغاز نیمه دوم گذشته بود که طلسم دروازه انگلیس با همکاری بال‌های پروازکننده لاروخا شکست. لامینه یامال پشت سر لوک شاو به توپ رسید و ضمن حرکت عرضی، دفاع انگلیس را به خود مشغول کرد؛ پیش از آنکه با یک پاس عالی، نیکو ویلیامز را در سمت مقابل محوطه جریمه صاحب توپ کند. شلیک بال چپ ۲۲ ساله اتلتیک بیلبائو به تور دروازه انگلیس چسبید تا شاگردان ساوتگیت مانند هر ۳ مسابقه قبلی گل اول را دریافت کنند.

دقایقی بعد پاس در عمق استثنایی و محشر یامال، موراتا را با دروازه‌بان انگلیس تک‌به‌تک کرد، اما ضربه او با هوشیاری استونز موقتاً دفع شد. شلیک سهمگین ویلیامز روی توپ برگشتی از کنار دروازه پیکفورد بیرون رفت. شب منفعل هری کین با تنها ۵ پاس سالم و یک شوت بلوکه‌شده به پایان رسید و او در دقیقه ۶۱ جای خود را به اولی واتکینز، منجی انگلیس در مرحله نیمه‌نهایی داد.

کنترل و چرخش دیدنی بلینگام ۲ بازیکن اسپانیا را به هم دوخت، اما شلیک خطرناک ستاره رئال مادرید راهی به دروازه اسپانیا نداشت.

پاس عالی اولمو لامینه یامال را در پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت کرد. او از گزند شاو خلاص شد، اما شلیک خطرناکش با مهار عالی پیکفورد به کرنر رفت. ساوت‌گیت در دقیقه ۷۰ کول پالمر را به زمین فرستاد و ستاره جوان چلسی تنها ۳ دقیقه بعد کار را به تساوی رساند. ساکا از سمت راست نفوذ کرد و توپ را به بلینگام سپرد تا او با پاس رو به عقب، موقعیت شوت را برای پالمر بسازد. شلیک زمینی و پرقدرت بال راست ۲۲ ساله مستقیماً به پشت سر اونای سیمون رسید تا تور دروازه اسپانیا به لرزه بیفتد؛ یک - یک مساوی.

انگلیس بعد از گل تساوی عقب کشید؛ توپ‌ربایی زوبیمندی از پالمر در میانه زمین یک حمله خطرناک را برای تیم ملی اسپانیا جرقه زد. پاس‌کاری متوالی نیکو ویلیامز و اولمو دفاع انگلیس را به هم ریخت، اما ضربه نهایی یامال تعریف چندانی نداشت و پیکفورد دروازه تیمش را نجات داد.

نتیجه تساوی تنها تا دقیقه ۸۶ پابرجا ماند و میکل اویارسابال که ۲ دقیقه زودتر از پالمر وارد زمین شده بود، اسپانیا را پیش انداخت. کوکوریا با ارسال زمینی به دهانه دروازه موقعیت را ساخت و مهاجم رئال سوسیداد با فرار میلی‌متری از تله آفساید و قطع توپ روی تیر نزدیک حساب کار را ۲ بر یک کرد.

انگلیس بلافاصله روی ارسال کرنر صاحب یک موقعیت عالی شد، اما در عین ناباوری دروازه اسپانیا بسته ماند. ضربه سر محکم دکلان رایس توسط اونای سیمون دور شد و ضربه سر مارک گوئهی روی توپ برگشتی با وجود عبور از سیمون روی خط دروازه توسط دنی اولمو برگشت خورد تا زننده گل پیروزی‌بخش مصاف با فرانسه، این بار به گونه‌ای دیگر منجی تیمش باشد.

ادامه حملات ۲ تیم بی‌حاصل بود و بازی با برتری ۲ بر یک تیم ملی اسپانیا به پایان رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: