فردی رئیس‌جمهور شد که کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد

بروجردی: همه دنیا دیدند انتخابات ایران کاملا آزاد است

علاالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: بر خلاف همه تحلیل‌های القایی غلط مبنی بر انتخابات مهندسی شده؛ همه دنیا دیدند که انتخابات ایران کاملا آزاد است و برخلاف اکثر پیش‌بینی‌ها فردی زمامدار امور ریاست جمهوری شد که کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد که چنین اتفاقی در رأس امور سیاسی ایران اسلامی اتفاق بیفتد.

کد خبر: ۱۶۸۵۸۳
۱۱:۲۱ - ۲۲ تير ۱۴۰۳

دیدارنیوز: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: مجلس قطعا بنایش بر همکاری با دولت است و این توصیه مقام معظم و سیاست منطقی است که مجلس دنبال می‌کند.

علاالدین بروجردی در گفتگو با ایلنا، درخصوص همکاری مجلس دوازدهم با دولت چهاردهم گفت: من فکر می‌کنم این دوره از انتخابات یک نماد کامل از آزادی انتخابات در ایران اسلامی و غیرقابل پیش‌بینی بودن آن به نمایش گذاشته شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر خلاف همه تحلیل‌های القایی غلط مبنی بر انتخابات مهندسی شده؛ همه دنیا دیدند که انتخابات ایران کاملا آزاد است و برخلاف اکثر پیش‌بینی‌ها فردی زمامدار امور ریاست جمهوری شد که کمتر کسی پیش‌بینی می‌کرد که چنین اتفاقی در رأس امور سیاسی ایران اسلامی اتفاق بیفتد بنابراین باعث افتخار ملی برای ملت و نظام ماست که انتخابات در کمال آزادی و مبتنی بر رأی مردم و در نظام مردم سالاری دینی رقم می‌خورد.

وی با بیان این‌که امیدواریم رئیس جمهور منتخب بتواند بسیاری از گره‌ها را به خصوص در عرصه اقتصادی باز کند و به قول‌های داده شده در دوران تبلیغات عمل کند، اظهار داشت: مجلس هم قطعا بنایش بر همکاری با دولت است و این توصیه مقام معظم و سیاست منطقی است که مجلس دنبال می‌کند.

بروجردی تاکید کرد: البته همکاری کردن هیچ‌گونه منافاتی با وظیفه نظارتی مجلس ندارد ما طبیعتا بر عملکرد دولت نظارت می‌کنیم و امیدواریم رئیس جمهور افرادی را به عنوان وزیر معرفی کنند که منطبق بر موازینی که مقام معظم رهبری مطرح فرمودند حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم افرادی که برای کابینه معرفی می‌شوند معتقد به مبنای جمهوری اسلامی ایران، پرکار، تلاشگر، توانمند و جوان باشند که این معیار‌ها می‌تواند کابینه مطلوب را محقق کند و امیدواریم این اتفاق بیفتد و مبنای اساسی و سنگ بنای تعامل میان دولت و مجلس باشد.

بروجردی درباره این‌که دولت چهاردهم در مسائل سیاست خارجی چگونه باید گام بردارد و تیم سیاست خارجی این دولت چه موانع و چالش‌هایی را باید برطرف کند، عنوان کرد: در هر صورت ده‌ها سال است که ملت ما با یک ظلم تحمیلی به عنوان تحریم مواجه است و این ناشی از زورگویی آمریکایی و اروپایی‌هاست و ما حتما باید با این ظلم بجنگیم و تلاش کنیم تحریم‌ها را مرتفع کنیم و بتوانیم مثل بقیه کشور‌ها در یک محیط بین المللی مبتنی بر آزادی عمل و بدون تحریم‌های ظالمانه تحمیلی عمل کنیم که این نکته طبیعتا در تسریع در شکوفایی اقتصادی‌مان نقش آفرین است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: