هشدار درباره فروپاشی سیستم بهداشتی و کمبود غذا در غزه

برنامه جهانی غذا اعلام کرد که فروپاشی سیستم بهداشتی غزه و کمبود غذا، تعداد بی‌شماری از کودکان را در معرض خطر قرار داده است.

کد خبر: ۱۶۸۵۵۰
۱۷:۴۲ - ۲۱ تير ۱۴۰۳

دیدارنیوز: برنامه جهانی غذا نسبت به فروپاشی نظام بهداشتی غزه و کمبود غذا هشدار داد.

برنامه جهانی غذا اعلام کرد فروپاشی سیستم بهداشتی غزه و کمبود غذا، تعداد بی‌شماری از کودکان را در معرض خطر قرار داده است.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، پیشتر سازمان ملل، برنامه جهانی غذا و دیگر نهاد‌های بین‌المللی تاکید کردند که قحطی در غزه به‌ویژه در شمال آن در آستانه وقوع بوده و بیش از ۳۰۰ هزار فلسطینی با سطوح نگران‌کننده‌ای از نبود امنیت غذایی مواجه بوده و جانشان در معرض خطر قرار دارد.

گرسنگی و سوءتغذیه در غزه نتیجه حملات مستمر رژیم صهیونیستی به این منطقه از اکتبر ۲۰۲۳ است چراکه تل‌آویو از همان روز اول جنگ با در پیش گرفتن اقداماتی نوار غزه را به قحطی نزدیک کرد.

با وجود صدور دو قطعنامه از سوی شورای امنیت درباره لزوم توقف فوری جنگ و درخواست دیوان بین‌المللی دادگستری از این رژیم برای اتخاذ تدابیری فوری جهت جلوگیری از نسل‌کشی و نیز تلاش برای بهبود شرایط انسانی در این منطقه، رژیم صهیونیستی به حملات خود ادامه می‌دهد.

پیشتر وزارت بهداشت فلسطین در غزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در حملات ۲۴ ساعت گذشته به نوار غزه ۵۰ فلسطینی شهید و ۵۴ نفر نیز زخمی شدند و با شهادت این افراد، شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته به ۳۸۳۴۵ نفر و شمار مجروحان نیز به ۸۸۲۹۵ نفر رسید.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: