انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۴

اعتراف یک دموکرات؛ ترامپ به پیروزی نزدیک‌تر است

مایکل بنت، اولین سناتور دموکرات جدا شده از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، بر این باور است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا از شانس بیشتری برای ورود مجدد به کاخ سفید برخوردار است.

کد خبر: ۱۶۸۵۰۰
۱۷:۳۵ - ۲۰ تير ۱۴۰۳

دیدارنیوز: مایکل بنت، نخستین سناتور دموکرات جدا شده از جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، روز سه شنبه ۱۹ تیر در یک مصاحبه تلویزیونی گفت، «بر این باورم که دونالد ترامپ در مسیر درست برای پیروزی در این انتخابات و چه‌بسا، کسب اکثریت مطلق» قرار دارد.

بنت در مصاحبه با «سی‌ان‌ان» گفت که ترامپ در صورت پیروزی در پاییز، می‌تواند سنا و مجلس نمایندگان را با خود همراه کند.

در همین حال وب‌گاه «آکسیوس» نیز به نقل از بنت تاکید کرد، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا از شانس بیشتری برای ورود مجدد به کاخ سفید برخوردار است.

بنت اولین سناتور از سه سناتور دموکرات بود که روز گذشته گفتند نسبت به توانایی بایدن برای شکست دادن ترامپ، تردید دارند.

حمایت قاطع چاک شومر از بایدن

به نقل العربیه، پس از نشست غیر علنی قانونگذاران دموکرات و در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده در مورد شانس پیروزی حزبشان در انتخابات نوامبر آینده و مخالفت بایدن، با فراخوان برخی از مقامات این حزب برای انصراف از مبارزات انتخاباتی خود، چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات مجلس سنا، بر حمایتش از بایدن تاکید کرد.

به نوشته روزنامه «پولیتیکو»، شومر سه‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود در پاسخ به سئوالی در مورد احتمال انتخاب بایدن، ۳ بار تکرار کرد: «من با جو هستم.»‌

۶ عضو دموکرات مجلس نمایندگان علناً از بایدن خواسته بودند با کناره گیری، عرصه را برای حضور شخص دیگری برای رقابت با ترامپ باز کند.

به گزارش «رویترز»، دیگر نمایندگان دموکرات نیز نسبت به شانس پیروزی بایدن در انتخابات با توجه به مناظره «بد» او با ترامپ، ابراز نگرانی کرده و توانایی بایدن برای انجام یک کارزار انتخاباتی موفق و ادامه انجام وظایف ریاست جمهوری برای یک دوره دیگر را زیر سئوال بردند.

با این حال و به‌رغم اذعان بایدن به عملکرد بد خود در این مناظره، او تاکید کرده است از توان و قدرت لازم برای ورود موفقیت‌آمیز در انتخابات آینده و کسب پیروزی، برخوردار است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: