رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

کنترل سقف شهریه مدارس

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به کنترل سقف شهریه مدارس، گفت: امسال تغییرات اساسی در شهریه متناسب با ماده ۱۵ و ۱۶ اجرا شد و افزایش کف مبلغ شهریه، توازن بین کف و سقف شهریه و کنترل سقف شهریه انجام شد که خیلی از مدارس غیردولتی براساس شهریه اعلامی آموزش و پرورش حرکت می‌کنند، اما طی بازدید‌های میدانی، اندک مدارسی که تخلف می‌کنند طبق قانون تخلفات شهریه با آن‌ها برخورد می‌شود.

کد خبر: ۱۶۸۴۶۱
۰۹:۱۶ - ۲۰ تير ۱۴۰۳

دیدارنیوز: رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه خیلی از مدارس غیردولتی براساس شهریه اعلامی آموزش و پرورش حرکت می‌کنند ادامه داد: طی بازدید‌های میدانی اندک مدارسی که تخلف می‌کنند طبق قانون تخلفات شهریه، با آن‌ها برخورد می‌شود.

احمد محمودزاده، با اشاره به برنامه‌های پیش‌روی سازمان مدارس غیردولتی گفت: از جمله برنامه‌های این سازمان رویداد ملی زبان است که در آن مدل کتاب‌های درسی مورد استفاده در آموزشگاه‌های زبان متناسب با فرهنگ و تاریخ تمدن تدوین می‌شود.

وی با بیان اینکه از آثار برجسته‌ای هم که در سال‌های گذشته به عنوان سی‌دی و کتاب در حوزه‌ درسی و داستانی تولید شده، تجلیل می‌شود افزود: به محض دریافت فرآیند فراخوان‌ها و داوری‌ها، در یک رویداد با حضور اساتید زبان، مدل و الگوی تالیف و تدوین کتب درسی در حوزه آموزشگاهی ارائه می‌شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به فرموده حضرت آقا که فرموده بودند ابتکارات و خلاقیات در سطح مدارس غیردولتی تسری پیدا کند ادامه داد: از چند طرحی که در سطح مدارس دولتی و غیردولتی در قالب ابتکارات، ایده‌ها و خلاقیت‌ها ملی و کشوری شده‌اند در حوزه‌های مختلف تدوین، داوری و تجلیل می‌شود. حدود ۷۰۰۰ طرح از حدود ۳۵۰۰ مدرسه، داوری ایده‌هایشان در شش محور آموزش و پرورش از سطح مدارس، مناطق و استان‌ها انجام شده و جشنواره در سطح ملی در مردادماه با حضور موسسان برگزار می‌شود.

محمودزاده در ادامه به بحث شهریه اشاره کرد و افزود: امسال تغییرات اساسی در شهریه متناسب با ماده ۱۵ و ۱۶ اجرا شد و افزایش کف مبلغ شهریه، توازن بین کف و سقف شهریه و کنترل سقف شهریه انجام شد که خیلی از مدارس غیردولتی براساس شهریه اعلامی آموزش و پرورش حرکت می‌کنند، اما طی بازدید‌های میدانی، اندک مدارسی که تخلف می‌کنند طبق قانون تخلفات شهریه با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه محوری‌ترین کار سازمان که بحث داغ امروز است در نظر گرفتن سه فاز برای نیروی انسانی مدارس غیردولتی است عنوان کرد: توانمندسازی و صلاحیت حرفه‌ای مدارس غیردولتی انجام شده تا معلمان کارت صلاحیت حرفه‌ای بگیرند. همچنین تلاش کردیم معلمان مدارس غیردولتی ساعت کاریشان مانند مدارس دولتی آموزش و پرورش انجام شود و در پی آن براساس مصوبه مجلس ساعت تدریس معلمان ۳۰ ساعته شد و تدابیری نیز برای پرداخت این حقوق از سوی موسسین انجام شده است.

وی اظهار کرد: در نهایت امسال بحث بیمه تکمیلی معلمان پیگیری و انجام شد؛ سازمان مدارس غیردولتی با قدرت کار خود را انجام می‌دهد و در آینده هم روند پیشرفت کار‌های خود را نشان می‌دهد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: