مسمومیت ۴۰۰ نفر در رضوانشهر؛ اعلام جرم علیه آبفا و شبکه بهداشت

هادی نیرومند، دادستان شهرستان رضوانشهر، ادعای ادغام آب آشامیدنی و فاضلاب در این شهرستان را رد و علیه مدیران ادارات آبفا و شبکه بهداشت و درمان رضوانشهر به دلیل اهمال در بروز حادثه مسمومیت تعدادی از شهروندان رضوانشهری اعلام جرم کرد.

کد خبر: ۱۶۸۴۵۸
۰۸:۵۳ - ۲۰ تير ۱۴۰۳

دیدارنیوز: دادستان رضوانشهر ادعای ادغام آب آشامیدنی و فاضلاب در این شهرستان را رد و علیه مدیران ادارات آبفا و شبکه بهداشت و درمان رضوانشهر به دلیل اهمال در بروز حادثه مسمومیت تعدادی از شهروندان رضوانشهری اعلام جرم کرد.

هشتم تیرماه بود که خبر مسمومیت تعدادی از شهروندان رضوانشهری در رسانه‌ها پیچید که بعد از گذشت ۱۰ روز شمار کسانی که با علائم مشابه تهوع، استفراغ و دل‌درد به مراکز درمانی رضوانشهر مراجعه می‌کردند به چهارصد نفر رسید.

علوم پزشکی گیلان گفته بود که همه این افراد به صورت سرپایی ویزیت و بعد از سرم‌تراپی ترخیص شدند و هیچ کس به دلیل وجود علائم مشابه تهوع، استفراغ و دل‌درد بستری نشده است.

آزمون‌های کلرسنجی، کدورت‌سنجی و سایر بررسی‌های میدانی انجام شده و خوشبختانه وضعیت کیفیت آب شرب رضوانشهر از نظر کلر باقیمانده، کدورت، رنگ و بو مطلوب بود و به شهروندان اطمینان داد که هیچ گونه ارتباطی بین وقوع حادثه و مصرف آب شرب شبکه توزیع وجود نداشته است.

از سوی دیگر علوم پزشکی نیز گفته بود که توصیه‌های لازم به آبفای رضوانشهر جهت پایش منابع آب داده شده و علت دقیق مسمومیت شهروندان رضوانشهری هنوز مشخص نشده و در دست بررسی است.

روز گذشته بود که سید محمود رضوانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، پایان مسمومیت‌های شهروندان رضوانشهری را اعلام کرد، ولی مدعی شد که بارندگی شدید هفتم تیرماه، فرسودگی شبکه لوله‌کشی و مشاهدات و علایم بالینی بیماران، «ظن آلودگی آب» در بخشی از شهر رضوانشهر را محتمل می‌کند که موجب مسمومیت شهروندان شده است.

اما هادی نیرومند، دادستان شهرستان رضوانشهر، ادعای ادغام آب آشامیدنی و فاضلاب در این شهرستان را رد و علیه مدیران ادارات آبفا و شبکه بهداشت و درمان رضوانشهر به دلیل اهمال در بروز حادثه مسمومیت تعدادی از شهروندان رضوانشهری اعلام جرم کرد.

وی گفته که ماجرای مسمومیت از هشتم تیرماه آغاز شده و بعداز نمونه‌گیری انجام شده مشخص شد که میزان کلر موجود در آب شرب شبکه صفر بوده است.

دادستان رضوانشهر اعلام کرده با توجه به اینکه کلرزنی و ضدعفونی کردن آب شبکه برعهده اداره آبفا و نظارت مناسب و مستمر برعهده شبکه بهداشت و درمان شهرستان رضوانشهر است و برای جعفر کرمی، مدیر اداره آب و فاضلاب و فردین حق‌پرست، مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان از سوی مدعی‌العموم اعلام جرم شده است.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: