از یورو ۲۰۲۴ تا کوپا آمریکا

اسپانیا با ستاره ۱۶ ساله‌اش فینالیست شد/ مسی به دایی رسید! +عکس و ویدیو

تیم ملی اسپانیا با درخشش ستاره ۱۶ ساله و بارسایی خود لامین یامال، از سد فرانسه گذشت و فینالیست یورو ۲۰۲۴ شد، در کوپا آمریکا هم مسی با گلزنی مقابل کانادا به رکورد ۱۰۹ گل علی دایی، اسطوره فوتبال کشورمان رسید و با آرژانتین به فینال رفت.

کد خبر: ۱۶۸۴۵۲
۰۸:۱۵ - ۲۰ تير ۱۴۰۳

دیدارنیوز: تیم ملی فوتبال اسپانیا با غلبه بر فرانسه، اولین فینالیست یورو ۲۰۲۴ لقب گرفت.

به نقل از تسنیم، اولین بازی مرحله نیمه‌نهایی یورو ۲۰۲۴ از ساعت ۲۲:۳۰ شب گذشته (سه‌شنبه) بین تیم‌های ملی اسپانیا و فرانسه در ورزشگاه آلیانتس آره‌نای شهر مونیخ برگزار شد که در پایان اسپانیا با برتری ۲ بر یک مقابل فرانسه به عنوان نخستین تیم راهی فینال جام هفدهم شد.

برای اسپانیا لامین یامال (۲۱) و دنی اولمو (۲۵) گلزنی کردند و تک گل فرانسه نیز توسط رندال کولو موانی (۹) به ثمر رسید.

بار این بازی در همان نیمه نخست بسته شد؛ جایی که ابتدا خروس‌ها پیش افتادند، اما در ادامه اسپانیا با درخشش ستاره استثنایی و ۱۶ ساله‌اش یامال و در ادامه اولمو دو گل متوالی زد و کار را تمام کرد.

نیمه دوم شاید تنها مقطع لاروخا در این جام بود که شاهد بازی هجومی و پرفشار همیشگی‌اش نبودیم. شاگردان دلافوئنته همچنان روی ارائه تیکی‌تاکا اصرار و بر همین اساس هم سعی در حفظ مالکیت خود بر توپ داشتند، اما بر خلاف گذشته چندان هجومی ظاهر نشدند و مایل به حفظ بازی و نتیجه بودند.

فرانسه؟ می‌توان گفت عملا زور بردن نداشت. نه حملات موثری از این تیم دیدیم و نه حتی مثل فینال جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل آرژانتین آن بازی شناور و زیبا را. فوتبال خروس‌ها همچنان تداوم بازی بد و پرانتقادشان در دیدار‌های قبل بود و خب دیدیه دشان فهمید که همیشه هم قرار نیست شانس یارش باشد. او حالا شاید بیشتر به عمق مفهوم جمله دانشمند هموطنش «لویی پاستور» پی ببرد که گفته بود؛ "شانس در خدمت افراد باهوش است" این است که «بچه»‌های اسپانیا آن‌طور که شایسته بود خروس‌ها را پرپر کردند و سرشان را بُریدند.

پایان‌بندی فیلم بلند حضور فرانسه در یورو ۲۰۲۴ برخلاف فیلم‌های سینمایی متاثر از موج نو، میزانسن چندان دلپسندی نداشت، اثری از مؤلف قَدر و تاثیرگذار در آن دیده نمی‌شد و البته تکنیکال هم از آب درنیامد، شبیه «جامپ‌کات»‌های جادویی «ژان لوک گدار» که برعکس؛ اتفاقاَ زیادی هم کلاسیک از کار درآمد. اسم فیلم؟ خداحافظ یورو!

در دیگر بازی مرحله نیمه نهایی امشب (چهارشنبه) و از ساعت ۲۲:۳۰ تیم‌های ملی انگلیس و هلند در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک شهر دورتموند به مصاف هم خواهند رفت.

آرژانتین فینالیست شد، لیونل مسی به رکورد علی دایی رسید

به نقل از مهر، تیم ملی فوتبال آرژانتین با پیروزی برابر کانادا به دیدار پایانی کوپا آمریکا ۲۰۲۴ صعود کرد.

تیم‌های ملی فوتبال آرژانتین و کانادا بامداد امروز چهارشنبه ۲۰ تیر در نیمه نهایی کوپا آمریکا ۲۰۲۴ از ساعت ۰۳:۳۰ و در ورزشگاه «مت لایف» ایالت متحده آمریکا رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان با نتیجه دو بر صفر به سود آلبی سلسته (لقب تیم ملی آرژانتین) به پایان رسید.

گل اول آرژانتین توسط «خولین آلوارز» و روی پاس «رودریگو دی پائول» در دقیقه ۲۲ و گل دوم این تیم توسط «لیونل مسی» در دقیقه ۵۱ و روی پاس «انزو فرناندز» به ثمر رسید تا مسی با ۱۰۹ گل زده در رده ملی در کنار علی دایی اسطوره فوتبال ایران قرار گیرد.

آرژانتین به دیدار پایانی این رقابت‌ها صعود کرد. در دیگر دیدار نیمه نهایی بامداد پنج شنبه تیم‌های ملی اروگوئه و کلمبیا از ساعت ۰۳:۳۰ رو در روی هم قرار می‌گیرند تا دیگر تیم فینالیست این دوره از مسابقات کوپا آمریکا ۲۰۲۴ مشخص شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: