توصیه سازمان سنجش به کنکوری‌ها

محمود عزیزی، رئیس مرکز اجرای آزمون‌های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور توصیه‌هایی به داوطلبان کنکور ارایه کرد.

کد خبر: ۱۶۸۴۱۶
۱۲:۱۳ - ۱۹ تير ۱۴۰۳

دیدارنیوز: رئیس مرکز اجرای آزمون‌های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور ضمن آموزش برای انجام وظایف دقیق و کامل عوامل اجرایی، مسئولان مخازن، رابطان و مراقبان نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ مطابق دستورالعمل‌ها، توصیه‌هایی به داوطلبان کنکور ارائه داد.

محمود عزیزی در نشست هماهنگی با عوامل اجرایی، نمایندگان و مسئولان مخازن، رابطان و مراقبان که به صورت وبینار و با حضور بیش از ۱۲ هزار نفر برگزار شد با اشاره به روند ادامه قرنطینه نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ گفت: جمعی از همکاران امین و زحمتکش سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، ۳۵ شبانه روز متوالی و تا پایان برگزاری آزمون سراسری در حال انجام، فرآیند تهیه و چاپ دفترچه سوالات، پاسخنامه‌ها و شخصی سازی و بسته‌بندی آن هستند.

وی ادامه داد: بعد از ارسال دفترچه سؤالات و پاسخنامه‌ها به مخازن ۴۰۸ شهر برگزاری آزمون، خانواده خدوم سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور دستان شما عزیزان، نمایندگان و مسئولان مخزن، رابطان، مراقبان و تمام عوامل اجرایی و حفاظتی را برای ادامه فرآیند اجرایی آزمون سراسری را به یاری می‌فشارد.

رئیس مرکز اجرای آزمون‌های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور تاکید کرد: رابطان در دریافت، توزیع و جمع‌آوری به موقع بسته‌های سوال و پاسخنامه‌ها مطابق شماره صندلی داوطلبان و بر اساس برنامه زمان بندی شده نهایت دقت و حساسیت را برای حفظ حقوق داوطلبان به عمل آورند.

محمود عزیزی همچنین به مراقبان و مجریان برگزاری فرایند نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ یادآور شد: کنترل چینش برچسب صندلی‌ها در حوزه امتحانی قبل از ورود داوطلبان، تطبیق شماره داوطلبی مندرج در کارت ورود به جلسه داوطلبان با شماره داوطلبی مندرج روی صندلی، کنترل درج مشخصات داوطلبان و امضا آن در ذیل پاسخنامه و محل‌های مشخص شده در دفترچه سؤالات، حفظ سکوت و آرامش در حوزه آزمون و ... لازم الاجر است.

وی به داوطلبان و خانواده‌هایشان اطمینان داد و گفت: فرآیند برگزاری آزمون سراسری از ماه‌ها قبل حتی قبل از ثبت‌نام برنامه‌ریزی شده است و با شروع ثبت‌نام در آزمون سراسری، بررسی اطلاعات ثبت‌نامی داوطلبان، تولید مستندات و مدارک، ارسال دستورالعمل‌های اجرایی برای برگزاری آزمون سراسری به حوزه‌های سراسر کشور، برگزاری جلسات و نشست‌های آموزشی برای عوامل اجرایی و حفاظتی و... اجرایی و تکمیل شده است.

در پایان رئیس مرکز اجرای آزمون‌های سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور از داوطلبان خواست برای حفظ سلامت و آرامش خودشان و حوزه‌های برگزاری آزمون از آوردن وسایل غیر مجاز مندرج در اطلاعیه‌های این سازمان خودداری کنند، همکاری لازم را با بازرسان بدنی حوزه‌های برگزاری آزمون برای حفظ سلامت آزمون بعمل آورند، حتما شماره درج شده در برچسب صندلی، دفترچه سؤالات و پاسخنامه خود را با شماره داوطلبی مندرج در کارت ورود به جلسه تطبیق دهند و در صورت مشاهده مغایرت بلافاصله به نزدیکترین مراقب در سالن اطلاع دهند یا در صورت مشاهده و بروز هر گونه مشکلی در حین برگزاری آزمون، ضمن اطلاع به مراقبان حاضر در جلسه، می‌توانند بعد از برگزاری آزمون از طریق سیستم پاسخ‌گویی اینترنتی در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور موضوع را منعکس کنند.

همچنین با پر کردن فرم ارزیابی حوزه امتحانی که بعد از برگزاری هر آزمون از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان در دسترس است ما را برای افزایش کیفیت برگزاری آزمون در این حوزه‌ها یاری رسانند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: