هشدار مدیرکل دامپزشکی لرستان درباره شیوع بیماری‌های قابل‌انتقال بین انسان و دام

هیات‌های مذهبی از ذبح دام در معابر عمومی و منزل خودداری کنند

مصطفی زبردست، مدیرکل دامپزشکی لرستان تأکید کرد: هیات‌های مذهبی در استان از ذبح دام خارج از چرخه نظارت بهداشتی و در معابر عمومی و منزل خودداری کنند.

کد خبر: ۱۶۸۴۰۸
۱۰:۳۷ - ۱۹ تير ۱۴۰۳

دیدارنیوز: مدیرکل دامپزشکی لرستان تأکید کرد: هیئت‌های مذهبی در استان از ذبح دام خارج از چرخه نظارت بهداشتی خودداری کنند.

مصطفی زبردست روز دوشنبه در گفتگو با رسانه‌ها با تأکید بر خودداری هیئت‌های مذهبی از ذبح دام در معابر عمومی و منزل، اظهار داشت: باتوجه‌به قرارگرفتن در فصل گرم سال احتمال شیوع بیماری‌های قابل‌انتقال بین انسان و دام وجود دارد، مردم دام‌ها و نذورات قربانی خود را در کشتارگاه‌های دام تحت نظارت ناظرین شرعی و بهداشتی کشتار کنند.

وی با تأکید بر خودداری هیئت‌های مذهبی از ذبح دام در معابر عمومی، عنوان کرد: مردم نیز از ذبح دام خارج از چرخه نظارت بهداشتی دامپزشکی مانند ذبح در معابر عمومی، خیابان و منازل خودداری کنند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، بیان کرد: باتوجه‌به اینکه در فصل گرم سال قرار داریم و احتمال شیوع بیماری‌های قابل‌انتقال بین انسان و دام وجود دارد، مردم دام‌ها و نذورات قربانی خود را در کشتارگاه‌های دام تحت نظارت ناظرین شرعی و بهداشتی کشتار کنند.

زبردست، گفت: باتوجه‌به اینکه کشتار دام خارج از کشتارگاه سبب رهاسازی خون و پسماند کشتار و تجمع حشرات در معابر خواهد شد احتمال شیوع و اشاعه بیماری‌های قابل‌انتقال وجود دارد.

وی افزود: با هماهنگی صورت‌گرفته حتی در ایام تاسوعا و عاشورا کشتارگاه‌های دام استان باز هستند و نظارت‌های شرعی و بهداشتی بر ذبح نذورات مردمی انجام می‌شود.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: