رقابت‌های ریاست جمهوری آمریکا

بایدن: می‌مانم و ترامپ را شکست می‌دهم!

بعد از فشارهای اخیر به جو بایدن برای کناره‌گیری از رقابت انتخاباتی با ترامپ، او گفته در این رقابت خواهد ماند و رقیب جمهوری‌خواه خود را شکست می‌دهد.

کد خبر: ۱۶۸۲۹۲
۱۲:۵۳ - ۱۷ تير ۱۴۰۳

دیدارنیوز: جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، یکشنبه ۱۷ تیر به روند کمپین انتخاباتی خود بازمی‌گردد و مصمم است در برابر فشار‌های فزاینده سیاستمداران دموکرات برای وادار کردن او به کناره‌گیری از نامزدی‌اش، مقاومت و پایداری کند.

به نقل از العربیه، این در حالی است که بایدن هفته دشواری را در پیش دارد که قرار است، میزبان نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» در واشینگتن باشد.

بایدن در «ایکس» نوشت که بر ورود در رقابت ریاست جمهوری برای شکست دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه خود إصرار دارد. در توئیت صبح یکشنبه بایدن آمده است: «ترامپ را در سال ۲۰۲۰ شکست دادم و بار دیگر نیز در سال ۲۰۲۴ شکست خواهم داد».

بایدن در شامگاه شنبه نیز طی توئیتی نوشت: «نخواهم گذاشت یک مناظره ۹۰ دقیقه‌ای، ۳ سال و نیم سال کار را محو کند، من در رقابت می‌مانم و دونالد ترامپ را شکست خواهم داد».

رئیس‌جمهوری آمریکا در پی این توئیت، دو توئیت دیگر را نیز نوشت که در یکی از آن‌ها نوشت: «هیچ‌وقت مانند اکنون به آینده کشورمان خوش‌بین نبودم» و در دیگری گفت: «آماده‌ام برای آن بجنگم».

این دموکرات ۸۱ ساله قرار است در دو گردهمایی انتخاباتی در فیلادلفیا و هریسبورگ در پنسیلوانیا که نقشی کلیدی در رقابت ریاست جمهوری دارد، حضور یابد.

مطبوعات آمریکایی، به نقل از بیانیه صادره از دفتر جیل بایدن، بانوی اول آمریکا که همسرش را بر ماندن در این رقابت ترغیب می‌کند، آوردند که جیل قرار است دوشنبه (فردا) در جورجیا، فلوریدا و کارولینای شمالی، کمپین انتخاباتی داشته باشد.

افزایش فشار برخی دموکرات‌ها بر بایدن

از سویی فشار نمایندگان دموکرات در حال افزایش است به طوری که حکیم جفریس، رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان، خواستار برگزاری نشست (مجازی) بحران نمایندگان دموکرات در روز یکشنبه برای گفتگو در مورد بهترین گام‌های بعدی در جریان جلسات کنگره شد که ظرف چند روز آینده جلسات خود را از سر خواهد گرفت.

مارک وارنر، سناتور دموکرات تلاش خواهد تا جلسه مشابهی را در مجلس سنا ترتیب دهد.

چهار نماینده دموکرات پیشتر از بایدن خواسته بودند از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آینده، کناره گیری کند.

آنجی کریگ، دیگر نماینده دموکرات نیز شنبه به آن‌ها ملحق شد و در بیانیه‌ای گفت: «در غیاب پاسخ قاطع شخص رئیس‌جمهوری پس از این مناظره، فکر نمی‌کنم که رئیس‌جمهوری بتواند کمپین مؤثری را اجرا کند و مقابل دونالد ترامپ، پیروز شود».

تاکید بایدن بر شکست دادن ترامپ

بایدن جمعه در طی یک مصاحبه تلویزیونی سرنوشت ساز، گفت که هیچ کس بیش از او از توانمندی برای شکست دادن ترامپ در ماه نوامبر برخوردار نیست. علی‌الظاهر او منکر نظرسنجی‌هایی است که آشکارا بیانگر موقعیت دشوارش برابر ترامپ است.

در این مصاحبه در کانال «ای‌بی‌سی» با جورج استفانوپولوس، روزنامه نگار، بایدن بار‌ها از پاسخ به سوالی در این خصوص که آیا وضعیت جسمی و ذهنی او در دوران ریاست جمهوری‌اش دچار فروپاشی شده، طفره رفت.

بایدن در مورد علت عدم معاینه پزشکی مستقل گفت که کار او شبیه به انجام تست توانایی ادراکی به صورت روزانه است. بایدن افزود: «من هر روز تست ادراکی می‌دهم. من فقط کمپین انتخاباتی خود را رهبری نمی‌کنم بلکه جهان را رهبری می‌کنم».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: