تبعات یک مناظره ضعیف

فراخوان‌ برای کناره‌گیری «بایدن»؛ پای هالیوود هم باز شد

مناظره ضعیف جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا با دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، فشار بر بایدن برای کناره‌گیری از این رقایت را به شدت افزایش داده است.

کد خبر: ۱۶۸۲۷۱
۰۹:۳۸ - ۱۷ تير ۱۴۰۳

دیدارنیوز: جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پس از عملکرد شکننده و با لکنت او در اولین مناظره‌اش برابر ترامپ در ۲۷ ژوئن، با فراخوان‌های مستمری درون حزب دمکرات برای پایان دادن به کمپین انتخاباتی خود مواجه است که در تازه‌ترین مورد آن تامین‌کنندگان بزرگ مالی از هالیوود به این فراخوان‌ها پیوسته‌اند.

وب‌سایت «اکسیوس» اشاره کرد که تازه‌ترین فراخوان‌ها از این قبیل تامین‌کنندگان مالی بزرگی از هالیوود خواستار کنار رفتن بایدن از رقابت‌های انتخاباتی شده‌اند.

از سویی منابع «رویترز» گزارش دادند که قانونگذاران دمکرات در مجلس نمایندگان آمریکا دو پیام جداگانه‌ای را با مضمون فراخوان برای کناره‌گیری جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا توزیع کردند.

شبکه «ABC» نیز اشاره کرد که حکیم جیفریز، رهبر اقلیت دموکرات در کنگره آمریکا زمانی را برای برگزاری نشستی مجازی در روز یکشنبه با دمکرات‌های ارشد در مجلس نمایندگان به‌منظور بررسی نامزدی بایدن و گام‌های پس از آن تعیین کرده است.

در همین راستا انجی کریج، نماینده ایالت مینه سوتا شنبه در پیامی بر شبکه «ایکس» از بایدن خواست تا «به نفع نسل‌های آینده از رهبری آمریکا کنار برود». انجی کریج با نشر این پیام به پنجمین عضو دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا تبدیل شد که خواهان کناره‌گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی شده است.

در مقابل، اما بایدن ۸۱ ساله این فراخوان‌ها را نپذیرفته و بر ادامه نامزدی و کمپین خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا تاکید دارد. او جمعه خطاب به طرفداران خود در ایالت ویسکانسن تاکید کرد: «در رقابت‌های انتخاباتی شرکت خواهم کرد و پیروز خواهم شد».

به نقل از العربیه، از سویی و در پی بالا گرفتن انتقاد‌ها از جو بایدن، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا پس از اولین مناظره‌اش، رقیب او، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه شنبه ۱۶ تیر [با طعنه]گفت بایدن متعهد شده تا بی‌توجه به منتقدانش، کمپین انتخاباتی خود را با قاطعیتی همان‌طور که در مناظره ظاهر شده بود، پیش ببرد. ترامپ همچنین گفت که بایدن متعهد شده است تا به کمپین خود برای نابودی آمریکا ادامه دهد و «چین را باعظمت کند».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: