امیدوارم همگان قدر این پیروزی را بدانیم

عارف: ملت ایران بزرگترین برنده‌ این میدان بود/ منتخب مردم می‌تواند آغازگر توسعه و رفع تحریم باشد

محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس بنیاد امید ایرانیان در پیامی به مناسبت پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری نوشت: ملت شریف ایران بزرگترین برنده‌ این میدان بوده است، از این رو همه جریان‌های سیاسی وفادار به مصالح ملت و کشور ایران، این پیروزی را همچون پیروزی خود می‌دانند.

کد خبر: ۱۶۸۱۹۳
۰۹:۰۲ - ۱۶ تير ۱۴۰۳

دیدارنیوز: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس بنیاد امید ایرانیان با انتشار پیامی به مناسبت اعلام نتایج نهایی انتخابات دور چهاردهم ریاست جمهوری، ضمن تبریک به منتخب مردم و نیز ملت ایران و با بیان اینکه بی‌شک شخصیت ِ برجسته مسعود پزشکیان، کاندیدای جریان ِ اصلاح جو و بهبود خواه، در شکل گیری اجماع ملی برای تحول خواهی، نقشی برجسته داشته است، تاکید کرد: امید به اصلاح از درون، گفت و گوی ملی و حل مسائل کشور از طریق ِ مشارکت عمومی، بار دیگر در سپهر ِ سیاسی کشور، طنین افکن شد.

متن بیانیه محمدرضا عارف به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

اکنون و پس از چهاردهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری شاهد ِ عیان شدگی ِ بیش از پیش ِ وضعیت ِ سیاسی کشور هستیم. جای بسی خرسندی است که تدبیر صورت گرفته، امکانی را برای نقش آفرینی ِ مردم در سرنوشت ِخویش فراهم آورد تا شکاف ِ ملت و حاکمیت، بعنوان ِزمینه‌ی تأثیر گذاری بر امنیت، اقتدار و توسعه ایران، نسبت به گذشته، ترمیم شده و امید به اصلاح از درون، گفت و گوی ملی و حل مسائل کشور از طریق ِ مشارکت عمومی، بار دیگر در سپهر ِ سیاسی کشور، طنین افکن شود.

در مرحله‌ی اول انتخابات، هر چند بخش ِ زیادی از مردم از مشارکت در عرصه‌ی انتخابات و حضور در پای صندوق‌های رای، خودداری کردند، که در جای خود نیاز به بررسی روشمند و آسیب شناسانه است، اما همچنان و در آن دوره نیز کاندیدای جریان ِ اصلاح طلب و بهبودخواه، توانست با کسب ِ اعتماد مردم، در صدر بنشیند. این در حالی است که شاهد ِ بزرگترین حملات علیه ِ اصل انتخابات بودیم. این انتخابات، بار دیگر، فهم و درک ِ عمیق ِ ملت ایران را به نمایش گذاشت و به تجدید ِ مطلعی برای احیای جمهوریت و بازسازی و ترمیم ِ شکاف‌های داخلی در درون جمهوری اسلامی ایران تبدیل شد.

بی شک شخصیت ِ برجسته آقای مسعود پزشکیان، کاندیدای جریان ِ اصلاح جو و بهبود خواه، در شکل گیری این اجماع ملی برای تحول خواهی، نقشی برجسته داشته است. پزشکیان، شخصیتی پاکدست، خوشنام، واجد ِ فضیلت‌های لازم برای یک سیاستمدار ِ ملی و مصلح، معتدل، استوار، صادق و شرافتمند است که در نقش ِ ایجاد کننده‌ی اجماع ملی برای عبور از تحریم، انزوا و افتادن ِ کشور در ریل ِ توسعه‌ی مردم‌سالار ظاهر گردید و اعتماد عمومی ملت را کسب کرد.

اینجانب این پیروزی ِ شکوهمند که علیرغم همه موانع و مشکلات، بوجود آمد و کام اکثریت مردم ایران، اعم از آنانکه در انتخابات شرکت کردند و آن‌هایی که عمق ِ نگرانی شان به گونه‌ای بود که نیامدند، همگی شیرین گردید را به مردم بزرگ و فهیم ایران و منتخب شایسته‌ی ملت تبریک عرض می‌کنم.

امیدوارم همگان قدر این پیروزی را بدانیم و آن را به مقدمه‌ای برای پیروزی‌های بزرگ‌تر تبدیل کنیم. ملت شریف ایران بزرگترین برنده‌ی این میدان بوده است، از این رو همه جریان‌های سیاسی وفادار به مصالح ِ ملت و کشور ِ ایران، این پیروزی را همچون پیروزی خود می‌دانند.

حفاظت منتخب ِ ملت و جریان ِ سیاسی ِحامی ایشان از این پیروزی، رسالتی ملی و تاریخی است. امیدوارم به درایت و تجربه دریافته باشیم که حفاظت از اعتماد عمومی نیازمند ِ درجه‌ای از صداقت و راستی با ملت شریف و نجیب ایران است و حفاظت از این سرمایه‌ی اجتماعی وظیفه‌ای سترگ است.

منتخب ِ ملت ایران، به شرط ِ وفاداری به اصول ِ بنیادین ِ هویت ساز گفتمانی ِ خویش و محافظت از این سرمایه‌ی اجتماعی ملی در برابر ِ آسیب هایی، چون فرصت طلبی ها، افراط و تفریط‌ها می‌تواند آغاز گر ِ توسعه همه جانبه در داخل، رفع ِ تحریم و انزوای بین المللی، گشایش گری در سپهر ِ سیاسی کشور و برسازنده‌ی اجماعی ملی، وحدت و انسجام ملت و حاکمیت، برای غلبه بر ناملایمات و مخاطرات باشد.

برای موفقیت برادر عزیز و گرامی ام، صدیق گرانقدر آقای پزشکیان، منتخب ِ شایسته‌ی ملت سرافراز ایران، آرزوی موفقیت دارم و از خدواند متعال برای ایشان و مردم ایران زمین موفقیت و کامروایی آرزومندم.

بر خود لازم می‌دانم از تمامی دست اندرکاران امر انتخابات که تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند به کار گرفتند، اصحاب رسانه و نیز ستاد‌های مرکزی و مردمی پزشکیان بویژه ستاد امید که در چارچوب اخلاق برای پیروزی کاندیدای خود تلاش کردند صمیمانه قدردانی کنم.

به امید فردایی بهتر برای ایران سرافراز

محمدرضا عارف»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: