جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات مطرح کرد

حمایت رییس قوه مقننه از سعید جلیلی تخلف است؟/ مدعی العموم ورود کند

جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات در واکنش به حمایت آشکار محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی از سعید جلیلی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نوشت: آیا حمایت رییس قوه مقننه از سعید جلیلی تخلف محسوب می‌شود؟ اگر آری مدعی العموم سریعا ورود کند و از قانون شکنی بیشتر جلوگیری به عمل آورد.

کد خبر: ۱۶۷۸۴۹
۰۸:۲۳ - ۱۰ تير ۱۴۰۳

دیدارنیوز: سخنگوی جبهه اصلاحات ایران یک سوال حقوقی را درباره رئیس مجلس مطرح کرده است.

پس از شکست محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری و نرسیدن به دور دوم، رئیس مجلس شورای اسلامی به حمایت از سعید جلیلی، کاندیدای اصولگرای انتخابات پرداخت؛ مساله‌ای که با اعتراض جبهه اصلاحات مواجه شده است.

جواد امام، سخنگوی جبهه اصلاحات در شبکه ایکس نوشت:  

«پرسش حقوقی:
سردار محمد باقر قالیباف رییس قوه مقننه وفق اصل ۱۳۱ قانون اساسی عضو شورای سه نفره‌ای است که مقرر است در صورت فوت رییس جمهور ترتیبی دهد که حداکثر ظرف مدت پنجاه روز رئیس جمهور جدید انتخاب شود.

از طرفی ماده ۷۳ قانون انتخابات مقرر داشته است مقامات اجرایی و نظارت انتخابات حق تبلیغ له یا علیه هیچ یک از داوطلبان انتخاباتی را نخواهند داشت و تخلف از این قانون جرم محسوب می‌شود.

با این اوصاف آیا حمایت رییس قوه مقننه از سعید جلیلی تخلف محسوب می‌شود؟ اگر آری مدعی العموم سریعاً ورود کند و از قانون شکنی بیشتر جلوگیری به عمل آورد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: