گزارش‌های خبرنگار سیار دیدارنیوز از سطح شهر

رای معنا دار دختر چادری

مسعود پیوسته خبرنگار سیار دیدارنیوز در روز رای گیری به سطح شهر و حوزه های اخذ رای رفته و با مردمی که پای صندوق رفته‌اند گفت‌وگو می‌کند.

کد خبر: ۱۶۷۷۵۵
۱۲:۳۲ - ۰۸ تير ۱۴۰۳

 

دیدارنیوز ـ سرویس سیاسی: امروز جمعه هشتم تیر 1403 (روز انتخابات ریاست جمهوری)، مسعود پیوسته خبرنگار دیدارنیوز به سطح شهر رفته و مشاهدات خود را از مراکز و حوزه های اخذ رای برای ما ارسال می‌کند، آنچه می خوانید گزارش‌های دریافتی از مسعود است:

مسجدجامع بقیه‌الله، واقع در خیابان شیخ بهایی، ساعت یازده و پانزده دقیقه روز انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، از پدر و دختری که رای داده‌اند، می‌پرسم چرا در انتخابات شرکت کردید؟ به اتفاق اول می‌گویند، به پزشکیان رای داده‌ایم. از چرایی حضورشان می‌پرسم. دختر که حجابش کامل (چادر) است، می‌گوید: «برای حفظ نظام و استقلال.»

پدر، بلافاصله حرف دخترش را پی می‌گیرد و می‌گوید: «فقط حفظ نظام نیست، بلکه گفته‌ی رهبری هم هست. ما آمدیم شرکت کردیم که مشت محکمی به دهان آنانی بزنیم که قصد شرکت در انتخابات را ندارند.»

از جوان بیست ساله‌ای که رای‌اش را در صندوق انداخته می‌پرسم، نسل زد هستی؟ چرا در انتخابات شرکت کردی و رئیس جمهور مطلوبت چه ویژگی یی دارد؟‌

می‌گوید: «من نسل زد نیستم و نسل زد را باور ندارم. با نسل زد، کشور درست نمی‌شود. من شرکت کردم برای سفره‌ی مردم. وقتی فقر باشد، پایه همه‌ی بدبختی‌های ماست. رای دادم که وضعیت و کیفیت سفره‌ی مردم تغییر کند.»

به خاطر کارت ملی‌ام رای داد، توی برگه نوشتم در راه خدا!

ساعت ۱۰ صبح امروز، جمعه در میدان فرهنگِ یوسف آباد، دیدم راننده‌ی اتوبوس از ماشین پیاده شد و دو سه مسافرش تسلیم توقف پیش آمده بودند و راننده رفت پای صندوق، رای ش را انداخت. موقع حرکت از او پرسیدم چرا شرکت کردی؟ گفت: «بیشتر بخاطر کارت ملی ام شرکت کردم! اینکه شماره ملی ام در لیست شون ثبت بشه. برای پیش بینی و پیشگیری از روز‌هایی که می‌خواهیم شناسنامه را تعویض کنیم مشکلی پیش نیاد.»

لهجه اش آذری بود. گفتم به همولایتی ات رای دادی؟ گفت نه. به هیچ کدام شان. روی برگه نوشتم: «در راه خدا.»

در حال تکمیل....

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: