گردشی مجازی در شهر ونکوور کانادا؛

نکاتی در مورد شهر زیبای ونکوور + تایم لپس

شهری که احتمالاً‌ نام آن را تا به حال شنیده باشید، چراکه ونکوور یکی از بزرگ ترین و مهم ترین شهرهای کشور کانادا است. همانند سایر شهرهای این کشور، ونکوور هم چیزی از دیدنی ها کم ندارد ودر هر نقطه از شهر طبیعت زیبا می تواند شما را شگفت زده کند.

کد خبر: ۱۶۷۷۵
۱۲:۲۰ - ۲۸ آذر ۱۳۹۷

دیدارنیوز ـ ونکوور بزرگترین شهر ساحل غربی کانادا است. این شهر در یک محیط دوست داشتنی طبیعی واقع است که از مزایای کامل رشته کوه های ساحلی بریتیش کلمبیا و اقیانوس آرام بهره مند است. وقتی از ساکنان این شهر درباره ی مناظر بکر و الهام بخش نظر خواسته می شود، نمی‌توانند از بین گزینه های فراوان موجود یک مورد را انتخاب نمایند. این شهر از آب و هوای آرامش بخش و ملایم و فرهنگی دلپذیر برخوردار است که در قلب و روح مردمش نفوذ کرده است و به طور پیوسته باعث می شود که این شهر به عنوان یکی از ۵ شهر برتر دنیا برای زندگی کردن، رتبه بندی شود.

در ادامه چند نکته جالب در مورد این شهر را میخوانیم؛

 

۱. ونکوور دارای بزرگترین سیستم تله کابین (تراموای هوایی) در کل آمریکای شمالی است.

فقط در فاصله ی 15 دقیقه ای  از مرکز شهر ونکوور، در قلب رشته کوه های ساحلی اقیانوس آرام، سرزمین عجایب و ناهموار کوه گروس- بزرگترین بلندی این شهر قرار دارد این سرزمین در سال 1894 بعد از انجام یک تور پیاده روی در دامنه ی این کوه و مواجه شدن با پرنده ی شکاری blue Grouse در وسط ماجراجویی آلپی خود به نام کوه گروس نامگذاری شد. این کوه همچنین بزرگترین تله کابین (تراموای هوایی) آمریکای شمالی را در خود جای داده است که فقط در هشت دقیقه 3,700 فوت بالا می رود. کوه گروس مملو از تجربه های منحصر به فردی است که بازدیدکنندگان و ساکنان آنجا می توانند در هر زمان از سال از آن لذت ببرند.

 

در جهت باد. اولین توربین بادی جهان با  یک فضای عمومی قابل دسترس برای مشاهده در این منطقه وجود دارد. بازدیدکنندگان می توانند از یک برج 20 طبقه بالا روند تا شهر را از یک چشم انداز کاملا جدید و خیره کننده مشاهده نمایند.

پناهگاه حیات وحش – کوه گروس زیستگاه 5 گونه از حیوانات کوهی است که به اطمینان از سلامت، شادی و رفاه برخی از حیوانات در معرض انقراض کانادا اختصاص داده شده است.

زیپ لاین کوهستانی – این چشم اندازهای بکر را با جستجوی مسیر اطراف دریاچه ی blue Grouse کشف کرده و سپس با سرعت 80 کیلومتر در ساعت بین دو قله از کوهستان های گروس و Dam  پرش نمایید.

ورزش های زمستانی – کوهستان گروس دارای ورزش های اسکی، اسنوبردینگ، اسنوشوئینگ (پیاده روی روی برف با کفش های مخصوص) یا سورتمه سواری است و شهر ونکوور شاهد اولین برف های ارتفاعات کوه آلپ می باشد.

بهار، تابستان، پاییز یا زمستان- فرقی ندارد که در کدام فصل باشید. کوه Grouse با هیجانات و فرصت های موجود در یکی از مهیج ترین پس زمینه هایی که در دنیای طبیعی قابل ارائه است، پوشیده شده است.

 

۲. یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری ونکوور، پل معلق کاپیلانو (Capilano) – یک پل چوبی معلق با 450 فوت طول و 230 فوت ارتفاع – می باشد.

از سال 1889 این منظره تعداد بازدیدکنندگان شهر ونکوور را دستخوش تغییرات زیادی کرده است و بریتیش کلمبیای واقعی را به نمایش گذاشته است. شما از این منظره و از روی پل، می توانید مدهوش چشم انداز زیبای شهر ونکوور شوید؛ و همزمان با حرکت در میان مارپیچ گرانیتی cliffwalk میان جنگل های بلند، به طبیعت نزدیک تر شده و در پارک پل معلق غرق تاریخچه ی کانادا شوید. این پل بزرگترین مجموعه از تیرهای چوقی از نقوش جانوران محافظ قابل مختلف را در خود جای داده است.

 

۳. در سال 1886، آتش بزرگ ونکوور، کل شهر را از بین برد تا اینکه شاهکار شهری کنونی مجددا ساخته شد.

در سال 1886 شهر ونکوور هنوز در دوران نوپای خود بود و در آن زمان فقط در قسمت شرقی مرکز شهر فعلی گسترش یافته بود. اما در 13 ژوئن همان سال، ونکوور متحمل یک آتش سوزی فاجعه انگیز شد که تک به تک دیوارهای شهر را سوزاند. آسیب این آتش سوزی فاجعه بار بود اما در مدت ساخت و ساز خطوط راه آهن، کسب و کارها و سرمایه گذاران بزرگ، این زمین ویران شده را به عنوان یک معدل طلای بالقوه در نظر گرفتند. آوارها پاکسازی شدند و شهر مجددا توسعه یافت و در دنیای مدرن قدم گذاشت. امروزه این شهر نمونه ای از یک معماری و طرح ریزی عالی شهری است.

 

۴. ونکوور دومین بندر بزرگ آمریکای شمالی است.

ونکوور بعد از نیویورک بزرگترین بندر آمریکای شمالی هم از نظر بارگیری و هم از نظر اندازه ی فیزیکی است. این شهر همچنین یکی از بزرگترین بنادر حمل کشتی های کروز نه فقط در آمریکای شمالی بلکه در کل جهان است. بندرگاه این شهر بزرگترین سال غذاخوری ونکوور، تور گشت و گذار از مناظر جالب و رویدادهای ویژه از جمله گشت و گذارهای آتش بازی تابستانه ی هر سال و شام و رقص در کشتی های سرود کریسمس را در کل فصل فستیوال را در خود جای می دهد.

 

۵. ونکوور در مجموع ۶ خواهرشهر (Sister city) دارد.

همانند اکثر شهرهای منطقه ی کلان شهری ونکوور (GVRD)، چند مکان دوقلوی اندک همانند ادونیزه در اوکراین، یوکوهاما در ژاپن، ادینبورگ در اسکاتلند، گوانژوا در چین و لد.

خود ونکوور یک شبکه ی میان فرهنگی با این شهرها را ایجاد کرده است که همکاری های بین المللی برای اشتراک اطلاعات، ارتقای آموزش و افزایش توسعه ی اقتصادی را شکل داده و توسعه های اقتصادی را به نفع جامعه ی جهانی بالا می برند.

 

۶. این شهر مرکز بزرگترین سقف جمع شونده ی جهان است.

بی سی پلیس، یک استادیوم چندمنظوره واقع در قسمت شمالی نهر فالس کریک (False Creek) در ونکوور، سقف جمع شونده ی منحصر به فردی را دارد که بزرگترین سقف جمع شونده ی جهان نیز می‌باشد. این سقف می تواند به داخل و خارج جمع شود و 7500 متر مربع از آسمان فوق العاده پاک کانادا را نمایش می‌دهد. این ورزشگاه همچنین محل لی های فوتبال کانادای مربوط به تیم فوتبال BC Lions است اما به عنوان استادیوم اصلی برای بازی های المپیک زمستانی 2010 نیز به کار رفته است.

 

۷. پارک استنلی ونکوور در واقع بزرگتر از سنترال پارک نیویورک است.

پارک استنلی ونکور از بهترین دارایی های طبیعی آن است که هر ساله با کالسکه سواری های نوستالژیکی که اسب ها کشیده می شوند و چوب های مشهور نقش دار جانوران محافظ قابل مختلفش، هزاران بازدیدکننده را جذب می کند. با این حال چیزی که اکثر مردم از آن آگاه نیستند این است که بزرگترین و پرطرفدارترین پارک ونکوور یک ناحیه ی فوق العاده ی 1001 هکتاری دارد که باعث شده است در واقع 10 درصد بزرگتر از سنترال پارک نیویورک باشد.

 

۸. ونکوور یکی از متنوع‌ترین جمعیت دانشجویی نسبت به هر یک از شهرهای دیگر آمریکای شمالی را دارا می باشد.

این شهر با 35 درصد جمعیت خارجی مملو از فرهنگ هایی از هر گوشه ی جهان است. این شهر بالاترین نسبت آسیایی ها را نسبت به هر یک از شهرهای دیگر آمریکای شمالی در خود جای داده است و شهر چینی های ونکوور (Chinatown) به عنوان یکی از پاکترین و جاذب ترین مکان هایی که توریست ها و هنرمندان همه ی جای دنیا در کل سال می توانند از آنجا بازدید نمایند، رتبه بندی می شود.

 

۹. از ساحل شهر می توان دلفین ها و وال ها را تماشا کرد.

چندین موقعیت مکانی از ساحل جزیره ی ونکوور، مکانی ایده آل برای تماشای وال ها هستند. بهترین زمان برای رفتن به این مکان ها ماه های ژوئن تا سپتامبر و مارچ تا می است که در آن کاوشگران مشتاقان می توانند نهنگ های سیاه و سفیدی که اکثر تابستان خود را در اطراف جزیره می گذرانند، مشاهده نمایند. سفرهای با قایق از ویکتوریا بین ماه اپریل و اکتبر انجام می شود که در آن توریست ها می توانند به سفرهای تماشای وال ها واقع در Telegraph Cove ملحق شوند. منطقه ی توفینو بین ماه های مارچ و ماه می توسط وال های خاکستری احاطه می شود که فرصتی برای تجربه کردن شگفتی های طبیعی ونکوور است که هیچ کسی قادر به فراموش کردن آنها نخواهد بود.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: