مناظره چهارم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

زاکانی: با ایده محور و منزلت‌جویی ایران باید بر قله‌های جهان نشانده شود

علیرضا زاکانی، کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: با ایده محور و منزلت‌جویی ایران باید بر قله‌های جهان نشانده شود. برای چی؟ برای اینکه ارتقاء کرامت انسانی و اجرای قدرت ایران در منطقه و جهان رقم بخورد.

کد خبر: ۱۶۷۶۱۶
۲۱:۱۱ - ۰۴ تير ۱۴۰۳

دیدارنیوز: علیرضا زاکانی گفت: مبانی فکری سیاست خارجی دولت خدمت مبتنی بر مکتب امام، رهنمود‌های رهبری و تکیه بر اراده مردم است.

علیرضا زاکانی کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در چهارمین مناظره تلویزیونی در چهارم تیر ۱۴۰۳، با تبریک عید غدیر خم به مردم ایران در سراسر کشور، گفت: در یک کتاب به عنوان سیاست خارجیِ ایده‌محور مبتنی بر دیپلماسی منزلت‌طلبانه ایده‌هایم را ترسیم کردم و با چارچوب مشخصی که مبتنی بر قدرت داخلی، انسجام، بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های ملی، جهانی و منطقه‌ای، ظهور و بروز قدرت ایران را در منطقه و جهان به ثبت برسانیم.

وی ادامه داد: مکتب امام (ره)، رهنمود‌های رهبری و تکیه بر اراده مردم مبانی فکری سیاست خارجی بنده است. قدرت دچار دگرگونی و پراکندگی شده و با مدل‌های سوخته نمی‌شود جایابی قدرت را در منطقه و جهان ترسیم کرد. بازیابی پیام اساسی انقلاب اسلامی امروز با همه وجود شنیده می‌شود. وقتی صحبت از ظلم در قدس و فلسطین می‌شود این سخنان در آمریکا هم شنیده می‌شود.

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: ارتقا تصویر منزلت ایران در جهان با شکستن حصار‌های موجود اتفاق می‌افتد. سیاست همسایگی و ارتقا محور مقاومت رکن سوم سیاست خارجی دولت خدمت است. بعد از عملیات وعده صادق و طوفان الاقصی اتفاقاتی افتاد که معادلات منطقه‌ای تغییر کرد. دیپلماسی اقتصادی برای بازریابی اقتصاد ملی را با بهره بردن از ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی را رقم خواهد زد. وقتی ظرفیتی در داخل کشور خلق شود که ۳۶ کشور برای انتقال بار و مسافر به ایران محتاج می‌شوند، برای ایران قدرت ایجاد می‌کند. وقتی قدرت‌های نوظهور در بریکس و شانگ‌های به ثمر رسید، برای ایران فرصت‌های جدید خلق می‌شود.

زاکانی ادامه داد: با ایده محور و منزلت‌جویی ایران باید بر قله‌های جهان نشانده شود. برای چی؟ برای اینکه ارتقاء کرامت انسانی و اجرای قدرت ایران در منطقه و جهان رقم بخورد.

ادامه دارد ..

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: