انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ (بروز رسانی می‌شود)

واکنش‌ها به میزگرد جنجالی؛ فریاد بی‌عدالتی در صداوسیما، فاضلی صدای مردم بود

صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و برخی از کارشناسان حاضر در میزگردهای آن، بی‌عدالتی و جهت‌گیری آشکار به سمت کاندیدای خاص را به جایی کشانده‌اند که با پرخاشگری و فریاد مقابل منتقدان و نرمش عجیب و سوال‌های خنثی و تعریف و تمجید از کاندیدای خاص، به دنبال تاثیر منفی در افکار عمومی هستند تا این وضع موجود به نفع‌شان ادامه یابد.

کد خبر: ۱۶۷۴۰۰
۱۱:۲۴ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز _ سرویس سیاسی: میزگرد فرهنگی صداوسیما با حضور مسعود پزشکیان و همراهان او برگزار شد؛ میزگردی که محل تسویه حساب شخصی برخی افراد شد و مجری برنامه به جای رعایت انصاف و بی‌طرفی، صدای میکروفن را قطع کرد تا یک مشاور و جامعه‌شناس به آستانه انفجار از وضع موجود و سانسور و محدویت‌ها برسد.

به گزارش دیدارنیوز، شب گذشته میزگرد فرهنگی پزشکیان به محلی برای درگیری شخصی و تهمت شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صداوسیما به محمد فاضلی مشاور مسعود پزشکیان تبدیل شد و او با صدای بلند و خارج از روال معمول، فاضلی را عصبانی کرد تا جامعه‌شناس ایرانی و دلخور از اخراج سال‌های اخیرش از دانشگاه و بی‌عدالتی که در این برنامه وجود داشت، صحنه را ترک کند.

فاضلی از بینندگانی که از این رخداد (پرتاب میکروفون) ناراحت شدند، عذرخواهی کرده و می‌گوید: «شهاب اسفندیاری که اهمیت یک امر ملی را درک نمی‌کند، تلویزیون کشور را در مهم‌ترین رخداد سیاسی جاری آن، به صحنه کینه‌توزی شخصی، بالا آوردن پرونده‌ای شخصی که من خود سه سال است از آن دم نزده‌ام، و صحنه‌آرایی برای تحقیر شخص من تبدیل کرد. بدتر آن‌که از لحن حرف زدن، تا زمان پرسیدن سؤال تا اقدام برای قطع میکروفون، همه طراحی شده بود تا محمد فاضلی را تحقیر و حضور انتخاباتی پزشکیان را تضعیف کنند.»

اما نکته عجیب این‌جاست، سازمانی که بودجه‌اش از مردم است و خود را ملی می‌داند، در میزگردهای مختلف اخیر در زمینه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و .. نمایش متفاوتی برابر پزشکیان و پورمحمدی و چهار کاندیدای دیگر ارایه کرده؛ به بیان ساده شدیدترین حملات و انتقادها را به نامزدهای منتقد دولت و وضع موجود نشان داده اما در مقابل برخی کاندیداها با نرمش بحث‌برانگیز و سوالاتی خنثی برنامه را به محلی برای تعریف و تمجید از آن کاندیدای خاص تبدیل کرده! 

مطلب مرتبط:

محک عدالت در صداوسیما

فاضلی: «اسفندیاری» تلویزیون کشور را به صحنه کینه‌توزی شخصی تبدیل کرد

تسویه حساب کارشناس صداوسیما با همراهان پزشکیان

تنش میان مشاور پزشکیان و کارشناس میزگرد فرهنگی +ویدیو

برخی به اصلاح‌ کارشناسان این برنامه‌ها، بارها برجام و سیاست خارجی بدون تنش با دنیا را می‌کوبند و برای دشمنی و جنگ دست می‌زنند و آن را راه‌حل می‌دانند؛ آیا مردم ایران در این شرایط سخت و بی‌رحم اقتصادی و تحریم‌هایی که دلار را هر روز تکان می‌دهد و قیمت مسکن و خودرو را بالا می‌برد، در این مسیر پرتنش و کاسبی از تحریم و جنگ هستند یا عده و گروهی خاص؟

در ادامه واکنش‌ها به این تنش در میزگرد فرهنگی انتخاباتی را به همراه دگیر خبرها و حواشی مربوط به انتخابات را می‌خوانید.

 

ساعت: ۱۰:۵۸/ واکنش مهاجرانی به اتهام زنی اسفندیاری علیه فاضلی: افسار بازی بهم زن‎‌ها را رها کرده‎‌اند

عطاءالله مهاجرانى، وزیر فرهنگ در دولت اصلاحات نوشت:

١-اتاق فکر راهبرى انتخابات- به فرض وجود! - ترجیحش این بوده است که انتخابات پرشور باشد، اما نتیجه دلخواه پزشکیان نیست. ظاهرا اقبال عمومى از گرم کردن تنور فرا‌تر رفته است. به همین دلیل شاهد شیوه غریب صدا و سیما بودیم. کارشناسانى که طرف دعوا و ماجرا و هستند. مثل ایزدى و اسفندیارى!

٢- نحوه طرح پرسش‌ها و ماهیت پرسش‌ها به ویژه مسائل شخصى براى عصبانى کردن پزشکیان و مشاوران بود. دست کم اهل فرهنگ مى دانند که شهاب اسفندیارى به لحاظ دانش و دانایى و تجربه نسبت به محمد بهشتى: لم یکن شیئا مذکورا! وقت متناسب پاسخ هم وجود ندارد.

۳- پزشکیان همین شیوه مدارا و تحمل و گاه تجاهل نسبت به ماجراجویان را ادامه دهد. هدف پیروزى در انتخابات است. طرف مقابل افسار بازى بهم زن‌ها را رها کرده. نبایست در چنین دامى افتاد. ضمن همدلى با فاضلى به مصداق: لا یحب الله الجهر بالسوء إلا من ظلم، اگر تحمل مى کرد، بهتر بود.

 

واکنش معصومه ابتکار به ماجرای محمد فاضلی

ابتکار نوشت: یک کسی یکجایی بالاخره در برابر سال‌ها بی عدالتی در صدا و سیما باید می‌ایستاد و فریاد می‌زد. محمد فاضلی صدای مردم ایران بود، صدای اعتراض به سال‌ها بی عدالتی و جفا…

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: