انتخابات ریاست جمهوری ۸ تیرماه در ایران (بروزرسانی می‌شود)

واکنش‌ها به اولین مناظره؛ وحشت کیهان از تکرار ۹۲/ شورای نگهبان چطور زاکانی و قاضی‌زاده را رجل سیاسی تشخیص داده؟

مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، محمدباقر قالیباف و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی شش نامزدی هستند که صلاحیت آن‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری تایید شده و شب گذشته (دوشنبه) اولین مناظره‌ آنها در رابطه با موضوع اقتصاد برگزار شد که واکنش‌های زیادی به همراه داشت.

کد خبر: ۱۶۷۲۷۴
۱۱:۰۱ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز _ سرویس سیاسی: اولین مناظره شش کاندیدای ریاست جمهوری شب گذشته (دوشنبه) با تاخیر زیاد و با بی‌نظمی در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و حدود ۰۰:۳۴ دقیقه بامداد امروز (سه‌شنبه) به پایان رسید.

به گزارش دیدارنیوز، از بی‌نظمی در برگزاری این مناظره و طولانی‌شدن آن که بگذریم، حملات هماهنگ علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی دو کاندیدای اصولگرا به مسعود پزشکیان و دولت حسن روحانی، که از آن‌ها به عنوان «نامزد پوششی» و حامی سعید جلیلی یاد می‌شود، برجسته بود.

قالیباف که سال‌ها رئیس مجلس بوده و پست‌های مهمی در کشور داشته، وعده‌های اقتصادی داد، اما ظاهرا فراموش کرده که چه نقشی در وضع موجود و شرایط بحرانی اقتصاد ایران داشته است. او زمانی برای قیمت مرغ در دولت روحانی فریاد می‌کشید، اما حالا که قیمت این گوشت ۴ برابر شده و گوشت قرمز هم پرواز کرده، صحبت و اعتراض مستقیمی ندارد!

پورمحمدی هم سعی کرد وارد دعوای نامزد‌های پوششی نشود و شعار‌های خود و دولت قرار خودش را مطرح کرد.

اما سعید جلیلی چطور بود؟ بازتاب نظرات در فضای مجازی به نفع او نیست؛ نامزدی که تا این لحظه حاضر نشده به نفع جبهه اصولگرا‌ها کناره‌گیری کند و حرف‌هایش با آن دولت سایه جدی گرفته نمی‌شود.

پزشکیان هم در این مناظره از تغییر، رابطه بهتر با دنیا و سرمایه و کارشناس خارجی گفت و در اواخر برنامه پاسخ حملات زاکانی و قاضی‌زاده را داد.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور ایران روز جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

در ادامه با پوشش خبرها، حواشی و اتفاقات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری همراه باشید:

 

ساعت: ۱۰:۳۳/ جمع‌بندی مناظره اول ۲۸ خرداد

مهدی رباطی نوشته است:

۱. در اجرا ضعیف و بی‌نظم، صدا و سیما مثل همیشه بی‌برنامه و بازنده

۲. از حیث محتوا تمام نامزد‌ها به جز قالیباف و پورمحمدی بدون تسلط به اقتصاد و اعداد و بدون برنامه

۳. پرسش بزرگ؛ چگونه جلیلی که صحبت‌هایش برای تمام مردم ایران نامفهوم است ده سال مذاکره کننده این کشور بوده است

۴. پزشکیان به هیچ عنوان در مناظره اول نتوانست آرای خاکستری را حتی کنجکاو کند و مدیریت ستادی ضعیفی دارد

۵. از حیث نتیجه؛ این مناظره و مناظرات آتی اگر بر همین منوال باشد بر مشارکت تاثیر منفی نداشته باشد تاثیر مثبت نخواهد داشت

۶. و ابهام بزرگ؛ چگونه شورای نگهبان انبوه نخبگان را رد صلاحیت کرده و یکی مثل زاکانی یا قاضی‌زاده هاشمی را رجل سیاسی تشخیص داده.

ساعت: ۱۰:۴۱/ کیهان خطاب به نامزد‌های اصولگرا: مبادا هوای نفس باعث شود کنار نروید و اتفاق سال ۹۲ تکرار شود

روزنامه تندروی کیهان در مطلبی که نشان می‌دهد از نتیجه غیردلخواه خود در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم نگران است، نوشت: «برنامه‌ریزی برای اجماع بر کاندیدای واحد و تقویت همه جریانات و کاندیدای انقلابی و ارائه راهکار‌های امیدبخش و سازنده باید در دستور کار کاندیدا‌های جریان انقلاب قرار گیرد.

مبادا برای هوای نفس مرتکب خبطی شوند که ماجرای ۹۲ تکرار شود.»

گفتنی است کیهان در حالی به چنین ائتلافی توصیه کرده که همه نامزد‌های اصولگرایان در سال ۹۲ مجموعا کمتر از ۵۰درصد رای داشتند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: