قدرت نرم و سخت را باید تقویت کنیم

پورمحمدی: جمهوری اسلامی باید با دنیای پیرامون ارتباط داشته باشد

مصطفی پورمحمدی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: جمهوری اسلامی باید با دنیای پیرامون ارتباط داشته باشد و بتواند از حقوق مظلومین دفاع کند و بتواند در مقابل ستمگران، جبهه حق پرستان را تقویت کند.

کد خبر: ۱۶۷۰۵۴
۱۵:۲۰ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: جامعه‌ای می‌تواند در هر عرصه‌ای به نتیجه برسد و حرفی برای گفتن داشته باشد که مواد لازم گفتگو و رقابت را فراهم کرده باشد.

برنامه تبلیغاتی حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی با عنوان «میزگرد سیاسی خارجی» ظهر امروز در رسانه ملی برگزار شد.

مصطفی پورمحمدی در این میزگرد سیاسی گفت: امروز مصادف با شهادت امام باقر (ع) است. همه خوبی‌ها، برجستگی‌ها، موفقیت‌ها و پیروزی‌ها در این نکته نهفته است که انسان‌ها ومردمان وظیفه خودشان را بشناسند و دین شناس باشند و مفاهیم دینی را بشناسند. رمز موفقیت بردباری و پایداری است باید در مقابل مشکلات صبور باشند و زندگی را با برنامه ریزی مدیریت کنند. جمله‌ای بسیار کلیدی هست که می‌گوید انسان و جامعه‌ای موفق خواهد بود که با نظم و برنامه ریزی پیش برود.

وی افزود: بحث سیاست خاجی بحث جامع و مهمی است و انسان‌ها نیازمند روابط در حوزه پیرامونی خود هستند. برجستگی‌هایی در اطراف ما هستند و نیاز‌هایی وجود دارد باید تاکید کنیم کشور در عرصه‌های مختلف باید به حیات خود ادامه دهد.

پور محمدی با بیان اینکه امنیت و اقتصاد مهم است، گفت: نکته دیگر عزت و پرستیژ است و انشان می‌خواهد با جایگاه مناسب و شان ارزنده به حیات خود ادامه دهد. انسان‌ها می‌خواهند با دیگران ارتباط داشته باشند، عواطف و روابط داشته باشند. می‌توانیم این موصوغ را در ارتباطات فرهنگی رقم بزنیم. ما یک پیام برای انسان‌ها داریم ما مدعی جامعه نیکو و برجسته برای انسان‌ها هستیم. ما پیام بهبود زندگی مادی برای انسان‌ها را داریم. انقلاب اسلامی مدعی چنین رهاوردی است. جمهوری اسلامی باید با دنیای پیرامون ارتباط داشته باشد و بتواند از حقوق مظلومین دفاع کند و بتواند در مقابل ستمگران، جبهه حق پرستان را تقویت کند.

وی افزود: بحث دیپلماسی برای هر جامعه‌ای مهم است و برای ما هم مهم است. سیاست خارجی در امتداد سیاست داخلی است. دولت آینده باید بتواند امنیت داخلی را فراهم کند و منافع اقتصادی و نیاز‌های اقتصادی شهروندان را فراهم کند تا توان داخلی را فراهم کند. توان داخلی و ملی می‌تواند توان‌دیپلماسی را ارتقا دهد. جامعه‌ای می‌تواند در هر عرصه‌ای به نتیجه برسد و حرفی برای گفتن داشته باشد که مواد لازم گفتگو و رقابت را فراهم کرده باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: سیاست جمهوری اسلامی را از ابتدا توسط امام و رهبر انقلاب در مناسبت‌های مختلف فرمودند که ما باید از حقوق ملت خود به شکل قدرتمند دفاع کنیم. یک موقع است که اهداف بلندی داشتیم و دشمنان نمی‌خواستند این اهداف برآورده شود. محاسبه شرایط با شرایط ساده متفاوت است. منطقه ما در طول تاریخ مورد توجه همگان جهان بوده است.

وی افزود: حوزه تاثیری گذاری بسیار مشخص است از جهتی در یک میدان سخت قرار داریم و دشمنان برای کارشکنی علیه خواسته‌های ما تلاش زیادی می‌کنند. پس از تحمیل جنگ و شرایط ناخواسته بلاتردید با شهادت و گواهی مطلعین جمهوری اسلامی در همه حوزه‌هایی که روابط خارجی را بررسی می‌کنند توانسته حرف خودش را مطرح کند و از سرزمین خود دفاع کند، از تجاوزات جلوگیری کند و امروز به عنوان قدرت تاثیرگذار منطقه‌ای درآمده‌ایم. مهم برای ما حفظ، ارتقا و تقویت این شرایط است.

پورمحمدی با بیان اینکه حضور و استمرار و نفوذ ما برای دشمنان خطرآفرین است، گفت: قدرت نرم و سخت را باید تقویت کنیم. بازیگری مناسب ائتلاف‌های کوچک و بزرگ در منطقه و خارج از منطقه و استفاده از کارشناسان مجرب سیاست خارجی ایران شناس و جهان شناس لازمه موفقیت است.

وی افزود: شناخت واقعی جایگاه قدرت در مسائل منطقه‌ای مهم است. فهم قدرت، خوبی‌ها و بدی‌ها، دشمنی‌ها و دوستی‌ها بسیار حائز اهمیت است. ما باید فهم خوبی از خودمان و روابط داشته باشیم تا بتوانیم سیاست خارجی درست داشته باشیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه امروز دیپلماسی ما باید برنامه ریزی داشته باشد تا موانع از سر راه اقتصاد و توسعه برداشته شود، گفت: دشمنان ما نباید به ما بگویند با چه کسی ارتباط داشته باشم چه بخریم و چه بپوشیم و چه ارتباطی داشته باشیم.

در ادامه حجت‌الله ایوبی رئیس ستاد پورمحمدی در این برنامه گفت: برای رسیدن به اهداف خودمان باید از هنر استفاده کنیم. در عرصه سینما هنر‌های تجسمی قدرتمند است. معمولا نگاه دستگاه سیاست خارجی ما به حوزه فرهنگی تشریفاتی است و پیشنهاد ما به پورمحمدی این است که به این موضوع در روابط خارجی بپردازد.

وی افزود: ما باید مشارکت مردم را به حداکثر برسانیم تا به اهداف انقلاب و نظام برسیم. نظام انتخاباتی ما باید درست شود تا با افزایش مشارکت مردم بتوانیم به برنامه‌های دولت قرار بپردازیم.

ادامه دارد ..

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: