با مطالعه شب امتحانی نمی‌توان در بزنگاه تاریخی، تصمیم درست گرفت

جلیلی: عمده وقت من در گفتمان دولت سایه، بر شناخت مسائل و راه حل آن‌ها متمرکز بود

سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در یازده سال گذشته عمده وقت من و صد‌ها نفر از همراهانم در گفتمان دولت سایه، بر شناخت مسائل کشور و راه حل آن‌ها متمرکز بود.

کد خبر: ۱۶۶۹۴۳
۱۸:۴۳ - ۲۲ خرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: سعید جلیلی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: هنر مردم بیرون کشیدن فرصت‌ها از دل تهدید‌ها در ۴۵ سال گذشته است.

سعید جلیلی سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ در برنامه «با مردم» از حماسه حضور مردم در تشییع تاریخی رئیس‌جمهور شهید و جمعی از شهدای خدمت قدردانی کرد و گفت: شما مردم، شهادت رئیس جمهور صادق و خدمتگزار را به حماسه تبدیل کردید و در ۴۵ سال گذشته بار‌ها و بار‌ها نشان دادید، بیرون کشیدن فرصت‌ها از دل تهدید‌ها هنر شماست.

وی حضور مردم در صحنه انتخابات را مغتنم شمرد و با بیان اینکه امروزدر آستانۀ یک تصمیم سرنوشت ساز قرار داریم، تصریح کرد: ان‌شاالله با حضور پرشور و کم نظیر مردم در این انتخابات رقابتی؛ جهان دوباره جلوە درخشان دیگری از حماسه جمهوریت را در ایران اسلامی و انقلابی خواهد دید. به کوری چشم دشمنان این جمهوری گام بلندی، رو به آیندە درخشان و تمدن ساز خود برخواهد داشت و اقتدار و عزت کشور در فضای بین المللی به اوج خواهد رسید.

یک فرصت تاریخی پیش رو داریم

این نامزد انتخابات با بیان این‌که «در یک بزنگاه تاریخی قرار داریم»، تصریح کرد: امروز یک فرصت تاریخی پیش روی خود داریم. مطالعۀ دو روند به ما نشان می‌دهد که ما در یک بزنگاه تاریخی هستیم؛ روند تحولات جهان، روند پیشرفت‌های مردم ایران را نشان میدهد.

جلیلی با بیان این‌که «امروز، یک جهان فرصت پیش روی ما قرار دارد»، خاطر نشان کرد: این فرصت‌ها میتواند ایران را جهش دهد. عرصه، عرصۀ درنگ و تعارف نیست. این فرصت‌ها باید به قدرت و پیشرفت و تعالی ملت تبدیل شود. نباید این فرصت تاریخی را از دست داد. اول از همه باید این فرصت‌ها را شناخت و برای استفادۀ حداکثری از آن برنامه ریزی کرد تا نه تنها مشکلات کشور حل شود، بلکه به پیشرفتی دست یابیم که در تراز شایستگی‌های مردم ایران باشد و این جز با ایفای نقش همه مردم و استفاده از ظرفیت همگان ممکن نخواهد شد.

با مطالعۀ شب امتحانی نمی‌توان در بزنگاه تاریخی، تصمیم درست گرفت

وی تحقق این امر را مستلزم نقشۀ راه و برنامه دانست و بیان کرد: برنامه تدوین شده باید بر پایه مطالعات عمیق و با استفاده از تجربه‌های علمی و عملی باشد و به درکی عمیق از ریشه‌های مسائل کشور رسیده باشد همچنین این برنامه باید به راهکار‌های حساب شده‌ای دست یافته باشد و سال‌ها روند‌های جهانی را با بینشی عمیق دنبال کرده باشد و از دستاورد‌های مردم ایران آگاهی داشته باشد، با مطالعۀ شب امتحانی نمی‌شود در این بزنگاه تاریخی، تصمیم درست گرفت.

جلیلی با اشاره به گفتمان دولت سایه اذعان کرد: در یازده سال گذشته عمده وقت من و صد‌ها نفر از همراهانم در گفتمان دولت سایه، بر شناخت مسائل کشور و راه حل آن‌ها متمرکز بود. کمتر وقت داشتم تا در جلسات محفلی و گعده‌های سیاسی شرکت کنم؛ البته این موجب گلایۀ برخی دوستان هم شد. تلاش کردم ذهنم را به روی حاشیه‌ها و لابی‌ها و جلسات کم مایۀ سیاسی ببندم و در عوض، در‌های دفترم را به روی صد‌ها کارشناس و متخصص و مدیر و دانشمند و فعال اجتماعی و دانشگاهی و ... باز کنم، کسانی که از ماندن پشت لابی‌های خسارت بار سیاسی و مناسبات جناحی خسته شده بودند.

ادامه دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: