ان‌بی‌سی مدعی شد

آمریکا در حال بررسی توافق یکجانبه با حماس است

شبکه ان‌بی‌سی مدعی شد که دولت آمریکا در حال بررسی توافق یکجانبه با جنبش حماس برای آزادی اسرای خود در نوار غزه است.

کد خبر: ۱۶۶۸۸۷
۱۹:۵۳ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: شبکه تلویزیونی «ان‌بی‌سی»، روز دوشنبه ۲۱ خرداد به نقل از چند مقام مسئول در واشینگتن گزارش داد که دولت جو بایدن در حال بررسی امکان مذاکره یکجانبه با گروه حماس برای آزادی ۵ گروگان آمریکایی در نوار غزه است.

به گزارش خبرگزاری «العالم العربی» مقام‌های مسئول در واشینگتن به این شبکه تلویزیونی آمریکایی گفته‌اند که از مذاکرات یک جانبه با حماس که شامل اسرائیل نمی‌شود مطلع هستند. این مذاکرات مانند مذاکرات کنونی از طریق میانجی‌گران قطری انجام می‌شود.

طبق گزارش این شبکه تلویزیونی، مقام‌های آمریکایی گفتند، آن‌ها نمی‌دانند که واشینگتن در ازای آزادی ۵ گروگان آمریکایی در غزه چه امتیازی به حماس خواهد داد، اما در عین حال تاکید کردند که حماس ممکن است انگیزه‌ای برای دستیابی به یک معامله یکجانبه با ایالات متحده داشته باشد، زیرا این امر احتمالاً باعث افزایش تنش در روابط بین ایالات متحده و اسرائیل می‌شود.

به نقل از العربیه، به گفته این منابع آمریکایی چنین معامله یکجانبه با حماس، فشار‌های بیشتری در داخل اسرائیل بر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این کشور وارد خواهد کرد.

یکی از مقامات آمریکایی تاکید کرد که اگر پیشنهاد کنونی آمریکا نتواند به توافق آتش‌بس در غزه دست یابد، ایده تلاش برای مذاکره با حماس از سوی دولت بایدن «گزینه‌ای بسیار واقع بینانه» خواهد بود.

بایدن اخیراً از طرحی سه مرحله‌ای برای پایان دادن به جنگ غزه خبر داد. این طرح سه مرحله‌ای شامل آتش‌بس «کامل و جامع»، خروج نیرو‌های اسرائیلی از تمام مناطق «پرجمعیت نوار غزه» و آزادی تعدادی از زنان و گروگان‌های سالمند در ازای آزادی صد‌ها زندانی فلسطینی است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: