گفت‌وگوی انتخاباتی دیدارنیوز با یک نامزد ریاست جمهوری

محمود صادقی: در انتخاباتی رقابتی، معنادار و موثر شرکت می‌کنیم

دیدارنیوز در راستای پوشش خبری و تحلیل انتخابات و روشن شدن آرایش انتخاباتی جناح‌های سیاسی، بدون گرایش به هیچ یک، سلسه برنامه‌هایی را ارائه می‌دهد، در این برنامه محمود صادقی نامزد انتخابات ریاست جمهوری با دانشجویان گفت‌وگو کرده است.

کد خبر: ۱۶۶۸۲۳
۲۰:۳۰ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳

 

دیدارنیوز ـ اسفندیار عبداللهی: محمود صادقی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی، مدرس دانشگاه، دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها و عضو جبهه اصلاحات، نامزد پست ریاست جمهوری شده بود که در هنگام تنظیم و انتشار این گفت‌وگو نام او در میان نامزدهای نهایی که از سوی وزارت کشور منتشر شده، به چشم نمی‌خورد.

دیدارنیوز بر پایه رسالت خبری تحلیلی خود و فارغ از اینکه مهمان برنامه، امروز چه شرایطی دارد، میزگرد مورد اشاره را منتشر می‌کند.

قسمت اول گفت‌وگوی دیدار با محمود صادقی را اینجا و در یوتیوب و آپارات ما ببینید و بشنوید

 

قسمت دوم گفت‌وگوی دیدار با محمود صادقی را اینجا و در یوتیوب و آپارات ما ببینید و بشنوید

 

 

محمود صادقی را بیشتر بشناسیم

محمود صادقی زادهٔ ۲ فروردین ۱۳۴۱ از شهرستان الیگودرز استان لرستان، سیاستمدار اصلاح‌طلب، حقوقدان، مدرس دانشگاه و وکیل دادگستری. او از لیست ۳۰ نفرهٔ ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان نمایندهٔ مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دوره دهم مجلس شورای اسلامی شد و هم‌اکنون دانشیار دانشگاه تربیت مدرس و عضو کانون وکلای دادگستری ایران است.

وی همچنین دانش‌آموخته کارشناسی حقوق قضایی از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد و دکترای حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت مدرس است. او همچنین تحصیلات حوزوی خارج فقه و اصول را نیز در حوزه علمیه قم گذرانده‌است.

پدرش محمدحسین صادقی از شاگردان امام خمینی رهبر فقید انقلاب بود که در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در تیر سال ۱۳۶۰ به شهادت رسید. پدر محمود صادقی رئیس دادگاه انقلاب شهرستان الیگودرز و نمایندهٔ شهرستان‌های درود و ازنا در دوره نخست مجلس شورای اسلامی بود.

محمود صادقی زمانی گفته بود: من از سال ۶۰ پس از شهادت پدرم، وارد حوزه علمیه قم شدم. در آن زمان به‌تازگی دیپلم فنی خود را در رشته مکانیک عمومی گرفته بودم. اما عاقبت وارد مدرسه حقانی شدم. از سال ۶۴ به موازات حوزه وارد دانشگاه تهران و در سال ۱۳۶۹ وارد دانشگاه تربیت مدرس شدم. تا سال ۷۹ هم دکترا را گرفتم و در همان سال در تربیت مدرس استخدام شدم.»

در آبان سال ۱۳۹۵، صادقی در نطقی در مجلس شورای اسلامی از مقامات خواست، در خصوص شایعات موجود دربارهٔ واریز میلیارد‌ها تومان از وجوه قوه قضاییه به حساب‌های شخصی رئیس این قوه، توضیح بدهند. همه ما نطق‌های آتشین او در مجلس دهم را به یاد داریم. صادقی در مقاطعی از فعالیت‌های وظایف پارلمانی خود، پرسش‌ها و تحقیقاتی را در مورد عملکرد شورای نگهبان و کیفیت تایید صلاحیت مطرح کرد که موجب شد پرونده‌هایی در همین ارتباط برای او در قوه قضاییه مفتوح شود که البته همه آن‌ها خاتمه یافت و به خیر گذشت.

از او به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردیم تا در یک جمع صمیمی به پرسش‌ها و نگرانی‌های جوانان دانشگاهی پاسخ دهد. مهمانان برناهه سعید صافی و عباس ملکی هر دو دانشجویان رشته علوم سیاسی دانشگاه تهران و جعفر برزگر کارشناس سیاسی و فعال رسانه‌ای هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: