جنگ در خاورمیانه

ادعای ارتش آمریکا درباره کمک رسانی به غزه

ارتش آمریکا، روز یکشنبه ۲۰ خرداد ادعا کرد که ارسال کمک‌های بشردوستانه به ساکنان غزه را از طریق اسکله موقتی که آمریکا در سواحل نوار غزه ساخته بود، از سر گرفته است.

کد خبر: ۱۶۶۷۹۹
۱۱:۳۵ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: ارتش آمریکا، روز یکشنبه ۲۰ خرداد اعلام کرد که ارسال کمک‌های بشردوستانه به ساکنان غزه را از طریق اسکله موقتی که آمریکا در سواحل نوار غزه ساخته بود، از سر گرفته است. این اسکله در اواخر ماه مه در اثر طوفان به شدت آسیب دیده بود.

به نقل از العربیه، فرماندهی مرکزی آمریکا در خاورمیانه «سنتکام» در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «روز شنبه (۱۹ خرداد) حدود ساعت ۱۰:۳۰ به وقت محلی (۰۷:۳۰ به وقت گرینویچ)، در مجموع حدود ۴۹۲ تن کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه، به سواحل غزه رسید».

سنتکام درباره گزارش‌هایی مبنی بر حضور نیرو‌های آمریکا در نوار غزه تاکید کرد: «هیچ پرسنل نظامی آمریکایی پا به ساحل غزه نگذاشته‌اند».

سنتکام در بیانیه‌ای دیگری تاکید کرد که «تاسیسات اسکله بشردوستانه، از جمله تجهیزات و پرسنل آن در عملیات نجات بازداشت شدگان اسرائیلی که روز شنبه در غزه انجام شد، استفاده نشد و اسرائیلی‌ها از منطقه جنوبی ساحل بازگرداندن ایمن بازداشت‌شدگان استفاده کردند.

این بیانیه افزود: «اسکله موقت در سواحل غزه به هدف انتقال کمک‌های نجات دهنده اضافی که به شدت در نوار غزه مورد نیاز است، ساخته شد و هر ادعایی خلاف آن نادرست است».

ارتش آمریکا، جمعه اعلام کرد که اسکله شناور را که برای کمک رسانی به سواحل غزه ایجاد شده بود را پس از آسیب ساختار آن در اثر طوفان و تعمیر آن در بندری در نزدیکی اسرائیل، بازگشایی شد.

سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد، ارتش آمریکا موفق به بازگشایی اسکله موقت و از سرگیری ارسال کمک‌های بشردوستانه مورد نیاز مردم نوار غزه شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: